Kresta premiérově ve Škoda Octavia Cupu

ar1, 18. května 2004, 02:18 Google+

Roman Kresta se 15. a 16.května na mosteckém autodromu zúčastnil úvodního podniku Škoda Octavia Cupu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kresta, Roman

Kresta, Roman | foto: Petr Frýba

Sdílejte článek

Pro Romana byla premiéra složitá v tom, že každý očekával hned při prvním startu špičkový výsledek, protože Roman Kresta patří mezi světovou elitu v automobilových soutěžích. Je samozřejmé, že „dvoukolka“ na okruhu vyžaduje naprosto odlišné ovládání než vůz specifikace WRC s přeplňovaným dvoulitrovým motorem, s pohonem všech kol a s aktivními diferenciály na tratích rychlostních testů.
„Snažil jsem se přizpůsobit nastavení vozu pro můj styl jízdy a to se mi bohužel podařilo částečně až na závěrečnou jízdu. Potřeboval bych přece jenom více času na seznámení s technikou, protože je naprosto odlišná od vozu WRC. I styl průjezdu okruhem je jiný. Na okruhu lze teoreticky vyznačit ideální stopu, což na trati rychlostní zkoušky je prakticky nemožné. Samozřejmě velkou roli hraje i znalost okruhu. Protože okruhoví piloti jezdí u nás doma jenom v Mostě a v Brně, znají tyto tratě do nejmenších detailů. Sám jsem během celého víkendu poznával, kde se lze posunout o tolik cenné desetinky vteřiny dopředu,“ řekl Roman Kresta.

Roman Kresta dosáhl v prvním měřeném tréninku 14.času, když na nejrychlejšího Doška ztratil necelé dvě vteřiny. Ve druhém měřeném tréninku se mu bohužel dosažený čas nepodařilo zlepšit a posunul se na sedmnácté místo, ze kterého se také vydal na trať prvního bodovaného závodu na 10 kol. Ihned po startu bylo znát, že Roman se výrazně s technikou i tratí seznamuje a adekvátně zrychluje. Cílovou páskou projel na 12.místě, které znamenalo jeden bod do průběžného pořadí seriálu.

Do druhého závodu odstartoval Roman z dvanáctého místa a postupoval startovním polem, až se pohyboval kolem sedmého místa. Bohužel po kontaktu vozu Maděryče se vůz Romana Kresty stal neovladatelným a Roman odstavil Octavii mimo trať. „Je to škoda. Postupně jsem zrychloval a bylo to rozhodně výrazně lepší než v předchozích jízdách. Odstoupení mě mrzí, ale nemělo smysl pokračovat. Octavia nezatáčela a bylo rozumné skončit než zpomalovat ostatní jezdce pomalou jízdou,“ řekl zklamaný Roman Kresta.

Roman Kresta se již připravuje na velmi náročný program, neboť ve velmi krátké době čekají posádku týmu Styllex Prosport Tuning Roman Kresta-Jan Tománek dvě náročné soutěže. Ve dnech 28. a 29.května s vozem Subaru Impreza WRC absolvují Rally Český Krumlov a hned následující víkend s vozem Ford Focus WRC Rally Akropolis, která je součástí seriálu Mistrovství světa v rally.

Martin Bobek, www.eWRC.CZ



Vytisknout

Diskuze: Kresta premiérově ve Škoda Octavia Cupu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nový model Hyundaie v Evropě a USA? - anotační foto

Nový model Hyundaie v Evropě a USA?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud