Bezpečnost: Airbag

ar1, 4. května 2004, 01:27 Google+

Bezpečnostní vzduchový polštář je přídavné zařízení zadržovací soustavy automobilu (označuje se SRS, neboli supplementary restraint system),...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Airwave

Airwave | foto: Honda Motor

Sdílejte článek

doplňující bezpečnostní pásy a zvyšující účinnost ochrany cestujících při havárii. Je to vzduchový vak objemu několika desítek litrů, který se při dosažení předem stanoveného zpomalení (nejčastěji při čelním nárazu), signalizovaného zvláštním čidlem, naplní v několika milisekundách inertním plynem, zachytí tělo cestujícího a zabrání jeho styku s tuhými částmi interiéru vozu, které by způsobily zranění. Zpočátku se airbag používal jen k ochraně řidiče a byl ukryt v hlavě volantu, v novější době se montuje i do přístrojové desky před spolujezdce. Některé vozy mají již i boční airbagy, ukryté ve sloupcích karoserie, bočních stěnách, v rámu dveří nebo bočních polštářích sedadel, chránící cestující při bočním nárazu nebo při převácení vozu. Dokonce se zkoušejí v prototypech i vnější airbagy, montované např. do kapot, které chrání při srážce chodce či cyklisty.

Airbag - vzduchový bezpečnostní vak se při čelním nárazu nebo prudkém zabrzdění naplní v několika milisekundách vzduchem a zachytí těla upoutaných cestujících vržených setrvačností proti přístrojové desce, volantu a dalším tuhým částem vnitřku automobilu. Nenahrazuje ale bezpečnostní pásy, a je jen přídavným zádržným systémem. Airbag pro řidiče je ukryt v hlavě volantu spolu s aktivačním zařízením spojeným s čidlem zpoždění. Airbag pro spolujezdce je skryt v přístrojové desce. Má větší objem než airbag řidiče, neboť spolujezdec nemá možnost vzepřít se rukama proti volantu. V nafouknutém stavu určují jeho tvar zádržné proužky. Na dolním snímku je řez generátorem plynu naplněným aktivní látkou ve tvaru tablet.

- AUTO forum  -

Vytisknout

Diskuze: Bezpečnost: Airbag

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nuvola

Historie: Alfa Romeo a její vznik

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud