Bezpečnostní vzduchový polštář je přídavné zařízení zadržovací soustavy automobilu (označuje se SRS, neboli supplementary restraint system),...
doplňující bezpečnostní pásy a zvyšující účinnost ochrany cestujících při havárii. Je to vzduchový vak objemu několika desítek litrů, který se při dosažení předem stanoveného zpomalení (nejčastěji při čelním nárazu), signalizovaného zvláštním čidlem, naplní v několika milisekundách inertním plynem, zachytí tělo cestujícího a zabrání jeho styku s tuhými částmi interiéru vozu, které by způsobily zranění. Zpočátku se airbag používal jen k ochraně řidiče a byl ukryt v hlavě volantu, v novější době se montuje i do přístrojové desky před spolujezdce. Některé vozy mají již i boční airbagy, ukryté ve sloupcích karoserie, bočních stěnách, v rámu dveří nebo bočních polštářích sedadel, chránící cestující při bočním nárazu nebo při převácení vozu. Dokonce se zkoušejí v prototypech i vnější airbagy, montované např. do kapot, které chrání při srážce chodce či cyklisty.
Airbag - vzduchový bezpečnostní vak se při čelním nárazu nebo prudkém zabrzdění naplní v několika milisekundách vzduchem a zachytí těla upoutaných cestujících vržených setrvačností proti přístrojové desce, volantu a dalším tuhým částem vnitřku automobilu. Nenahrazuje ale bezpečnostní pásy, a je jen přídavným zádržným systémem. Airbag pro řidiče je ukryt v hlavě volantu spolu s aktivačním zařízením spojeným s čidlem zpoždění. Airbag pro spolujezdce je skryt v přístrojové desce. Má větší objem než airbag řidiče, neboť spolujezdec nemá možnost vzepřít se rukama proti volantu. V nafouknutém stavu určují jeho tvar zádržné proužky. Na dolním snímku je řez generátorem plynu naplněným aktivní látkou ve tvaru tablet.
- AUTO forum -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.