Český prezident Miloš Zeman si včera převzal od šéfa prodejní organizace Škoda Auto ČR klíček od nové Škody Superb.
Ta má pod kapotou motor 2.0 TSI s výkonem 206 kW a automobil je v nejvyšší výbavě Laurin & Klement. Prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček před převzetím vozu řekl „pan prezident zastává názor, že český prezident by měl jezdit českým autem," uvedl. "Pan prezident je rád, že dostal nový vůz."
Zeman po převzetí klíčků odkryl vlaječku se státním znakem, ahlnédl do automobilu a spokojeně ho pohladil po kapotě. Podle samotného Ovčáčka navíc prezident sedí vždy na předním sedadle a během jízdy studuje materiály nebo sleduje krajinu. Celkem bude mít hlava státu k dispozici tři nové Superby.
Jelikož je pod kapotou nejvýkonnější motor 2.0 TSI (206 kW), je s ním spojena automatická převodovka DSG. To umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,8 vteřiny a maximální rychlost 250 km/h. Interiér je díky výbavě L&K vyveden v hnědé kůži a ve výbavě nechybí vysokorychlostní internet, adaptivní podvozek. Exluzivními prvky jsou pak držáky prezidentské standarty a na přání ochranné služby byl vůz dovybaven skrytým výstražným zařízením, majákem a vysílačkou.
„Nový Superb je automobilem, který zvládne uspokojit široké spektrum potřeb různých cílových skupin od rodin, přes podnikatele, manažery, státní sféru až po náročné požadavky čelních představitelů našeho státu," uvedl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.