Japonská Toyota si připravila pro letošní Goodwoodský festival rychlosti šest retro designů na vozech GT86. Vozy odkazují na závodní rodokmen Toyoty. Který je podle vás nejzdařilejší?
Festival rychlosti v Goodwoodu je jednou z největších automobilových sešlostí na světě. Proto si pro tuto událost chystají i jednotlivé automobilky. Japonská Toyota si připravila rovnou šest vystavovaných vozů. Nejde tu ale o žádné novinky. Jedná se o starou dobrou Toyotu GT86.
To v čem jsem tyto Toyoty výjimečné, je jejich vzhled. Jsou postavena na retro kolech, oproti sériové verzi mají o něco níže položený podvozek a nový ocelový výfukový systém.
To ale není to nejzásadnější. Každý ze šestice vozů totiž odkazuje na automobily, které Toyotu hrdě a veleúspěšně reprezentovaly ve světě rally a motorsportu obecně.
Vzájemnou podobnost nových pokračovatelů závodních vozů Toyota můžete porovnat v přiložené fotogalerii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.