Japonská Toyota si připravila pro letošní Goodwoodský festival rychlosti šest retro designů na vozech GT86. Vozy odkazují na závodní rodokmen Toyoty. Který je podle vás nejzdařilejší?
Festival rychlosti v Goodwoodu je jednou z největších automobilových sešlostí na světě. Proto si pro tuto událost chystají i jednotlivé automobilky. Japonská Toyota si připravila rovnou šest vystavovaných vozů. Nejde tu ale o žádné novinky. Jedná se o starou dobrou Toyotu GT86.
To v čem jsem tyto Toyoty výjimečné, je jejich vzhled. Jsou postavena na retro kolech, oproti sériové verzi mají o něco níže položený podvozek a nový ocelový výfukový systém.
To ale není to nejzásadnější. Každý ze šestice vozů totiž odkazuje na automobily, které Toyotu hrdě a veleúspěšně reprezentovaly ve světě rally a motorsportu obecně.
Vzájemnou podobnost nových pokračovatelů závodních vozů Toyota můžete porovnat v přiložené fotogalerii.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?