Boj o nejrychlejší předokolku na Nürburgringu nabírají na obrátkách.
„O prvenství se nenecháme připravit“, hrdě hlásá Honda, „budeme o něj bojovat stůj co stůj“. V březnu odhalená Honda Civic Type R zajela okruh v Německu za 7 minu a 50,6 sekund. S tímto časem se stala nejrychlejší sériovou předokolkou a uzmula korunu Renaultu Mégane R.S. Trophy.
Údajně zajeli lepší čas už před rokem s prototypem, který měl shodný motor, odpružení i pneumatiky a tak se nyní vůbec nebáli nezdaru. Na dotaz, zda by reagovali na konkurenta, který by jim uzmul pomyslnou korunu, se vyjádřil šéfinženýr Hisayuki Yagi.
Ten odhodlaně prohlásil, že pokud by jim sériově vyráběná předokolka sebrala prvenství, začali by pracovat na výkonnější a lehčí verzi Civicu Type R. Již tato verze trochu naznačuje, jaké bylo její poslání. Kdo by stavěl tak silnou předokolku. I Volkswagen uznal, že Golf R pro přenos síly za každých podmínek potřebuje pohon všech kol. Civic navzdory tomu, že má samosvor, bude mít na jiném než suchém a rovném asfaltu problémy s přenosem síly na vozovku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.