Boj o nejrychlejší předokolku na Nürburgringu nabírají na obrátkách.
„O prvenství se nenecháme připravit“, hrdě hlásá Honda, „budeme o něj bojovat stůj co stůj“. V březnu odhalená Honda Civic Type R zajela okruh v Německu za 7 minu a 50,6 sekund. S tímto časem se stala nejrychlejší sériovou předokolkou a uzmula korunu Renaultu Mégane R.S. Trophy.
Údajně zajeli lepší čas už před rokem s prototypem, který měl shodný motor, odpružení i pneumatiky a tak se nyní vůbec nebáli nezdaru. Na dotaz, zda by reagovali na konkurenta, který by jim uzmul pomyslnou korunu, se vyjádřil šéfinženýr Hisayuki Yagi.
Ten odhodlaně prohlásil, že pokud by jim sériově vyráběná předokolka sebrala prvenství, začali by pracovat na výkonnější a lehčí verzi Civicu Type R. Již tato verze trochu naznačuje, jaké bylo její poslání. Kdo by stavěl tak silnou předokolku. I Volkswagen uznal, že Golf R pro přenos síly za každých podmínek potřebuje pohon všech kol. Civic navzdory tomu, že má samosvor, bude mít na jiném než suchém a rovném asfaltu problémy s přenosem síly na vozovku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?