Nadcházející výrobní verze Renaultu Alpine byla koncem minulého týdne představena na digitálně upraveném snímku v otevřené verzi Spider.
Poslední zprávy hovoří o tom, že Renault je plně připraven odhalit nástupce populárního Alpine A110. Stane se tak 13. června během letošního ročníku 24-hodinového závodu v Le Mans a následně vůz po nějakém čase půjde do výroby. Do prodeje by se tak měl dostat už počátkem roku 2016.
Počítačová interpretace otevřené verze Spider by se mohla skutečně v následujících letech dostat do výroby. Renault chce nasadit celou řadu modelů Alpine, a to včetně crossoveru / SUV. Hlavní předností nového Alpine bude "nízká hmotnost a sportovnost". Automobil s názvem AS1 (Alpine Sport 1) se bude prodávat za cenu mezi 30,000 až 35,000 eur a jeho výroba bude probíhat v Dieppe, v severní Francii. Renault přitom plánuje vyrobit ročně kolem 3,000 až 5,000 kusů.
O pohon malé rakety na kolech se postará 1,6-litrový přeplňovaný motor s výkonem 250 koní, který bude mít na starosti vůz o váze pouhých 1100 kg.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.