Že každý bývalý pilot F1 řídí sporťák, nebo alespoň luxusní limuzínu? Sir Stirling Moss vás nyní lehce vyvede z omylu se svým vozítkem, kterým se prohání ulicemi Londýna.
Sir Stirling Moss je přezdíván jako „největší jezdec F1, který nikdy nezískal titul mistra světa“. Proslavil se hlavně za volantem vozů Lotus, Maserati, Cooper a Mersedes. I přes to, že je Siru Stirlignovi dnes téměř 86 let, stále je aktivním řidičem a jízdu si velice rád užívá. Pokud ale očekáváte, že se po londýnských ulicích vozí v luxusní limuzíně, jste na omylu. To, čím se slavný Brit prohání ulicemi velkoměsta, je totiž mikroskopický, elektřinou poháněný Renault Twizy. Tuto volbu by asi od bývalého pilota formule nikdo nečekal, ale sir Moss ve videu vysvětluje, že je s vozem nadmíru spokojen. Jeho obliba v mikroautech je všeobecně známá. Nedávno totiž jeho garáž obýval například známý Smart Fortwo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?