Koncernu VW poprvé po 4 letech klesly prodeje

volkswagen znak
volkswagen znak, foto: Volkswagen
ar2 19. května 2015 12:33
Sdílej:

Letošní duben byl pro koncern VW smutný. Poprvé po čtyřech letech mu klesly prodeje.

Za měsíc duben prodal koncern 864 300 automobilů. Za tímto velkým číslem se však schovává další, malé, ale o to důležitější. Je jím procentuální vyjádření pro meziroční srovnání. To číslo je 1,3% přesně o tohle procento se oproti loňskému dubnu snížily prodeje.

Chybu nehledejte na západoevropském, či severoamerickém trhu. Výrazné poklesy v prodejích pocítil koncern na východě Evropy a také v Jižní Americe. První zmiňovaná oblast je ovlivněna Ruskou krizí a v Jižní Americe zase klesajícím brazilským trhem.

Od začátku roku koncern VW prodal 3,34 milionů automobilů. Což je jen o 1% více, než před rokem. Nejvíce se mu daří na starém kontinentu, kde roste o 3,8%. Nejvíce rostl Seat o 8,6% následován tuzemskou Škodovkou, která rostla o 6,1% a největší Volkswagen s téměř 2 miliony prodaných vozů rostl o 2,2%.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.