Letošní duben byl pro koncern VW smutný. Poprvé po čtyřech letech mu klesly prodeje.
Za měsíc duben prodal koncern 864 300 automobilů. Za tímto velkým číslem se však schovává další, malé, ale o to důležitější. Je jím procentuální vyjádření pro meziroční srovnání. To číslo je 1,3% přesně o tohle procento se oproti loňskému dubnu snížily prodeje.
Chybu nehledejte na západoevropském, či severoamerickém trhu. Výrazné poklesy v prodejích pocítil koncern na východě Evropy a také v Jižní Americe. První zmiňovaná oblast je ovlivněna Ruskou krizí a v Jižní Americe zase klesajícím brazilským trhem.
Od začátku roku koncern VW prodal 3,34 milionů automobilů. Což je jen o 1% více, než před rokem. Nejvíce se mu daří na starém kontinentu, kde roste o 3,8%. Nejvíce rostl Seat o 8,6% následován tuzemskou Škodovkou, která rostla o 6,1% a největší Volkswagen s téměř 2 miliony prodaných vozů rostl o 2,2%.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?