Letošní duben byl pro koncern VW smutný. Poprvé po čtyřech letech mu klesly prodeje.
Za měsíc duben prodal koncern 864 300 automobilů. Za tímto velkým číslem se však schovává další, malé, ale o to důležitější. Je jím procentuální vyjádření pro meziroční srovnání. To číslo je 1,3% přesně o tohle procento se oproti loňskému dubnu snížily prodeje.
Chybu nehledejte na západoevropském, či severoamerickém trhu. Výrazné poklesy v prodejích pocítil koncern na východě Evropy a také v Jižní Americe. První zmiňovaná oblast je ovlivněna Ruskou krizí a v Jižní Americe zase klesajícím brazilským trhem.
Od začátku roku koncern VW prodal 3,34 milionů automobilů. Což je jen o 1% více, než před rokem. Nejvíce se mu daří na starém kontinentu, kde roste o 3,8%. Nejvíce rostl Seat o 8,6% následován tuzemskou Škodovkou, která rostla o 6,1% a největší Volkswagen s téměř 2 miliony prodaných vozů rostl o 2,2%.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?