Dubaiská policie je známá po celém světě hlavně díky své exklusivní flotile automobilů. Kde jinde se policisté mohou prohánět v Bugatti Veyron, Ferrari FF, Lamborghini Aventador a dalších supersportech? Nyní hlásí další přírůstek do svého vozového parku.
Dubai je země s nesmírným bohatstvím, které získává samozřejmě z ropy. Jedná se o jednu z nejrychleji rostoucích zemí a takovou zemi je třeba řádně udržovat. O to se stará místní policie. Aby měli policisté patřičnou motivaci pro svou práci, pořizuje jim bohatá Dubaiská vláda často nové „hračky“. Mezi ty nejznámější patří policejní Lamborghini Aventador, Bugatti Veyron, Ferrari FF, Ford Mustang, Bentley Continental GT a spousta dalších sportovních vozů.
Nedávno se světem rozletěla novina, že policie v Dubai nasazuje do svých řad i Renault Twizy, což je vlastně pravý opak všech zmíněných vozidel. Možná se dubaiští úředníci snaží, aby jejich vozový park vypadal trochu více jako opravdový policejní vozový park a ne jako startovní rošt luxusní závodní série.
Pokud je tomu tak, je jejich nový přírůstek do rodiny zcela na místě. Jedná se o speciálně upravenou Sierru od amerického výrobce GMC.
Je to vlastně dost logické, že policisté sáhli po velkém pick-upu s pohonem 4x4. Dubai je přeci jen z drtivé většiny pokrytá pouští a moc si neumím představit, jak policisté pronásledují prchající zločince skrze poušť ve svém Veyronu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.