Zdravotníci v Angole mají dvě posily. Prodloužená verze Dacie Duster speciálně upravená pro přepravu pacientů i tam, kde jsou jízdní podmínky méně příznivé.
Nelekejte se, tyhle Dustery jsou sice pod značkou Renault, ale to není nic neobvyklého. V mnoha zemích se prodávají s diamantem ve znaku, místo typického modrého emblému. Holt trochu té marketingové strategie Renaultu. To však nic nemění na tom, že tyto Dustery prodloužili o 300 milimetrů.
Zadní část narostla o výrazných 300 mm, a díky tomu zvládne pojmout nejen zdravotníky a zdravotnický materiál, ale také pacienta na nosítkách. Krom prodloužení se zdravotnický Duster dočkal i vyšší střechy a samozřejmě má i modré výstražné světla a sirénu.
Pod kapotou má nikoliv dieselovou 1,5 dCi a ani benzinovou 1,6, nýbrž dvoulitrový benzinový agregát s atmosférickým plněním a výkonem 148 koní. Ten je spřažen s šestistupňovým manuálem a výkon putuje na všechny čtyři kola.
Zdroj: 4tuning.ro
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?