Renault pozvolně vypouští informace k novému Koleosu. Víme, že bude sedmimístný, výrazně delší než je nyní a designem se bude vymykat z řad crossoverů a SUV Renaultu.
Nové SUV z D-segmentu bude především pro Asijské trhy. V Evropě chce Renault nabízet spíše Espace, který se mezigeneračně změnil k nepoznání. Nový Koleos má být výrazně větší než dosud. Prodlouží se až k délce pěti metrů a celkově naroste do všech směrů.
Nový Koleos dostane platformu CMF, kterou nyní využívá Nissan X-Trail. Koleos však bude zřejmě mít speciálně upravenou verzi, aby se mohl protáhnout až k pěti metrům délky. S novým Nissanem X-Trail bude také sdílet většinu motorizací.
Zároveň se počítá, že bude nabízen i v Číně a Jižní Koreji. Tam by měl dostat název Renault Samsung QM5. Tak jsme zvědaví, jak to Renault vymyslí se znakem na kapotě…
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?