Doba šetření je stále s námi a poslední dopad má na automobilku Volkswagen. Ta má v plánu vyřadit z nabídky populární model Beetle.
Jde o to, že výrobce má v plánu snížit náklady o pět miliard eur ročně a jednou z cest je i zastavení výroby některých modelů. Vypustit z výroby chce hlavně modely, jenž nepřináší žádné větší zisky. Letos tak skončí výroba kupé-kabrioletu Volkswagenu Eos a nově se propast rozevírá i na třídveřové verzi Volkswagenu Polo..
Kupříkladu ukončení výroby třídveřového Pola by dle propočtů ušetřilo firmě Volkswagen 200 milionů eur ročně. Jelikož i prodeje Beetlu nejsou nic moc, i ten by měl ještě letos skončit, a to bez přímého nástupce.
Zajímavé je, že nový Volkswagen Beetle si v roce 2013 pořídilo lehce přes 100 tisíc zákazníků, což je možná hodně, ale zároveň sedmkrát méně, než u nového Golfa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.