Mercedes dnes slaví 25. výročí kultovního modelu 190 E 2,5-16 Evolution II tím, že za ním uspořádal takové menší oohlédnutí.
Dnešní ikona sportovních sedanů byla původně odhalena už v roce 1990 na ženevském autosalonu. Její brutální verze Evo II dávala na obdiv svůj široký aerodynamický body kit s upravenými nárazníky, roztaženými podběhy kol a velkým zadním křídlem. Vůz měl také upravený sportovní podvozek a větší 17-ti palcová kola.
Pod kapotou se ukrýval benzínový 2,5-litrový motor s maximálním výkonem 235 koní v 7200 ot/min. a točivým momentem 245 Nm mezi 5000 - 6000 ot/min. Díky němu se německý sedan dokázal z klidu na stovku dostat za 7,1 sekundy a rozjel se až na maximální rychlost 250 km / h.
Celkem bylo vyrobeno 502 kusů, poslední kousek sjel z továrního pásu v květnu roku 1990. Ostatně, pětset vyrobených kousků bylo limitem pro to, aby jej mohl Mercedes nasadit v závodní verzi i pro šampionát DTM. Jen pro zajímavost, tehdy stál nový Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II 115,259.70 marek, což je zhruba ekvivalent 58,931 Eur.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?