Mercedes dnes slaví 25. výročí kultovního modelu 190 E 2,5-16 Evolution II tím, že za ním uspořádal takové menší oohlédnutí.
Dnešní ikona sportovních sedanů byla původně odhalena už v roce 1990 na ženevském autosalonu. Její brutální verze Evo II dávala na obdiv svůj široký aerodynamický body kit s upravenými nárazníky, roztaženými podběhy kol a velkým zadním křídlem. Vůz měl také upravený sportovní podvozek a větší 17-ti palcová kola.
Pod kapotou se ukrýval benzínový 2,5-litrový motor s maximálním výkonem 235 koní v 7200 ot/min. a točivým momentem 245 Nm mezi 5000 - 6000 ot/min. Díky němu se německý sedan dokázal z klidu na stovku dostat za 7,1 sekundy a rozjel se až na maximální rychlost 250 km / h.
Celkem bylo vyrobeno 502 kusů, poslední kousek sjel z továrního pásu v květnu roku 1990. Ostatně, pětset vyrobených kousků bylo limitem pro to, aby jej mohl Mercedes nasadit v závodní verzi i pro šampionát DTM. Jen pro zajímavost, tehdy stál nový Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II 115,259.70 marek, což je zhruba ekvivalent 58,931 Eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.