Audi říká, že slabá poptávka zabila V8 a manuál

audi r8
audi r8, foto: Audi
ar2 11. března 2015 17:19
Sdílej:

Jeden z vysoce postavených šéfů osvětlil proč druhá generace nebude mít motor V8 a manuální převodovku.

Šéf Heinz Hollerweger na autosalonu v Ženevě vysvětloval proč druhá generace přišla o vidlicový osmiválec a manuální převodovku. První generace se prodávala s vidlicovým osmiválcem velmi málo. Většina zákazníků si pořizovala silnější desetiválcovou verzi.

Stejně tak tomu bylo v oblasti převodovky. Jen zlomek zákazníků chtěl manuální převodovku. Valná většina dávala přednost automatu. Zda kvůli rychlejšímu měnění jednotlivých rychlostí, nebo kvůli pohodlnosti si zodpovězte sami.

Ostatně i Heinz Hollerweger podotýká, že se sedmistupňovou převodovkou, která využívá dvojici spojek, umí R8 být na závodní trati rychlejší nežli s manuálem. Faktem však je, že u manuální verze si řidič mohl užívat řízení o něco více…

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.