Tento týden nám na redakčním parkovišti zaparkoval Duster s pohonem všech kol s naftovou patnáctistovkou o výkonu 80 kW.
Prvních 500 km máme za sebou. Na silnici se Duster chová nezáludně, ale také dost nejistě. Vyšší těžiště, měkčí pružiny a hmotnost 1300 kg si vybírá svou daň a v zatáčkách se výrazně naklání.
Motor má síly tak akorát. V kopci není nutné podřazovat a to ani v dálničních rychlostech. Bohužel, šestý převodový stupeň není dostatečně dlouhý a tak při 130 km/h točí motor přes 3000 otáček za minutu. To se odráží na spotřebě, při takové rychlosti se blíží k 8 litrům. Mimo město se však dostanete o dva litry níže. Ve městě nám svítí na palubním počítači hodnota začínající 7. Zatím jezdíme za 7,8 litrů na 100 km, přičemž 50% dálnice, 20% město, 25% mimo město a 5% terén.
Dole v komentářích, nebo na naší Facebook stránce se můžete položit váš konkrétní dotaz, my se na jeho obsah během testování zaměříme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.