Tento týden nám na redakčním parkovišti zaparkoval Duster s pohonem všech kol s naftovou patnáctistovkou o výkonu 80 kW.
Prvních 500 km máme za sebou. Na silnici se Duster chová nezáludně, ale také dost nejistě. Vyšší těžiště, měkčí pružiny a hmotnost 1300 kg si vybírá svou daň a v zatáčkách se výrazně naklání.
Motor má síly tak akorát. V kopci není nutné podřazovat a to ani v dálničních rychlostech. Bohužel, šestý převodový stupeň není dostatečně dlouhý a tak při 130 km/h točí motor přes 3000 otáček za minutu. To se odráží na spotřebě, při takové rychlosti se blíží k 8 litrům. Mimo město se však dostanete o dva litry níže. Ve městě nám svítí na palubním počítači hodnota začínající 7. Zatím jezdíme za 7,8 litrů na 100 km, přičemž 50% dálnice, 20% město, 25% mimo město a 5% terén.
Dole v komentářích, nebo na naší Facebook stránce se můžete položit váš konkrétní dotaz, my se na jeho obsah během testování zaměříme.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?