Třetí generace Audi TT Coupe získala v nárazových testech Euro NCAP pouze čtyřhvězdičkové hodnocení, jak je to možné?
Přesto, že vůz je na prodej již nějakou dobu, současná Audi TT prošla testy Euro NCAP teprve teď. Podařilo se jí přitom ukořistit čtyři z pěti hvězdiček a jedním z důvodů, proč TT nedostalo plný počet je to, že postrádá samostatný nouzový brzdový systém. Ten se dnes řadí mezi pokročilé bezpečnostní technologie a Audi TT by jej prostě mělo mít.
Je důležité zmínit, že organizace Euro NCAP zavedla od roku 2015 nové a aktualizované zkušební protokoly a do testů zařadila i nové destrukční zkoušky. Automobil je nyní například osazen nejen řidičem se spolujezdcem, ale i dítětem na zadní sedačce, což simuluje náraz téměř plně obsazeného automobilu do pevné překážky.
Euro NCAP také testovalo Renault Trafic a sesterské modely Opel / Vauxhall Vivaro, ti všichny získali v testu pouhé tři hvězdy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?