Třetí generace Audi TT Coupe získala v nárazových testech Euro NCAP pouze čtyřhvězdičkové hodnocení, jak je to možné?
Přesto, že vůz je na prodej již nějakou dobu, současná Audi TT prošla testy Euro NCAP teprve teď. Podařilo se jí přitom ukořistit čtyři z pěti hvězdiček a jedním z důvodů, proč TT nedostalo plný počet je to, že postrádá samostatný nouzový brzdový systém. Ten se dnes řadí mezi pokročilé bezpečnostní technologie a Audi TT by jej prostě mělo mít.
Je důležité zmínit, že organizace Euro NCAP zavedla od roku 2015 nové a aktualizované zkušební protokoly a do testů zařadila i nové destrukční zkoušky. Automobil je nyní například osazen nejen řidičem se spolujezdcem, ale i dítětem na zadní sedačce, což simuluje náraz téměř plně obsazeného automobilu do pevné překážky.
Euro NCAP také testovalo Renault Trafic a sesterské modely Opel / Vauxhall Vivaro, ti všichny získali v testu pouhé tři hvězdy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?