Na webu se objevila zajímavě vypadající ilustrace kompaktního hatchbacku se jmenovkou XD. Zajímavý render je ale zatím čistou spekulací.
Plány Jaguaru pro vytvoření hatchbacku v C-segmentu jsou velmi silné a tohle by mohla být nápověda, čeho se v nejbližších letech dočkáme. Jaguar si ale s tvorbou hatchbacku pohrávala již v roce 2003, kdy představil koncept R-D6. Dnes tu máme výtvor od návrháře Theophiluse China a jak je vidno, soupeři jako Mercedes-Benz BMW, Audi a nebo Lexus by se měli začít bát.
Sám Chin ke svému novému renderu řekl, že se jedná o skvělý mix sedanu XF, Mazdy 3 a Volkswagenu Golf. To samozřejmě není úplné reálné srovnání, ale dle našeho soudu je vůz poměrně hezký a jeho využití na trhu by bylo více než velké. Model XD se určitě stane realitou, ale nebude to hned. Od dřívějšího globálního ředitele značky Jaguar jsme totiž v roce 2012 dozvěděli, že se nic takového nechystá, alespoň ne pro následujících pět až deset let.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?