Na webu se objevila zajímavě vypadající ilustrace kompaktního hatchbacku se jmenovkou XD. Zajímavý render je ale zatím čistou spekulací.
Plány Jaguaru pro vytvoření hatchbacku v C-segmentu jsou velmi silné a tohle by mohla být nápověda, čeho se v nejbližších letech dočkáme. Jaguar si ale s tvorbou hatchbacku pohrávala již v roce 2003, kdy představil koncept R-D6. Dnes tu máme výtvor od návrháře Theophiluse China a jak je vidno, soupeři jako Mercedes-Benz BMW, Audi a nebo Lexus by se měli začít bát.
Sám Chin ke svému novému renderu řekl, že se jedná o skvělý mix sedanu XF, Mazdy 3 a Volkswagenu Golf. To samozřejmě není úplné reálné srovnání, ale dle našeho soudu je vůz poměrně hezký a jeho využití na trhu by bylo více než velké. Model XD se určitě stane realitou, ale nebude to hned. Od dřívějšího globálního ředitele značky Jaguar jsme totiž v roce 2012 dozvěděli, že se nic takového nechystá, alespoň ne pro následujících pět až deset let.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.