Bránou do luxusního segmentu je především Audi A1, to však již brzy nebude v USA pravda. Proč?
Audi v Americe je z Německé luxusní trojky v prodejích nejslabší. Dokonce velmi výrazně. Současně se jí velmi daří v segmentu nazývaném entry-level, tedy aut, které jsou pomyslnou branou k luxusním značkám potažmo vozům.
To platí především o Audi A3, které zažívá velký prodejní úspěch a raketově jeho prodeje rostou. Audi se tak rozhodlo, že jeho prodej ještě zvýší tím, že vyřadí z nabídky nejlevnější a zároveň nejmenší Audi a tím je model A1, popřípadě budoucí Q1.
Samozřejmě se to nestane ze dne na den a očekává se, že ukončení prodejů A1 nastane s odchodem současné generace, nebo v případě Q1 se vůbec nabízet na Americkém trhu nebude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?