Bránou do luxusního segmentu je především Audi A1, to však již brzy nebude v USA pravda. Proč?
Audi v Americe je z Německé luxusní trojky v prodejích nejslabší. Dokonce velmi výrazně. Současně se jí velmi daří v segmentu nazývaném entry-level, tedy aut, které jsou pomyslnou branou k luxusním značkám potažmo vozům.
To platí především o Audi A3, které zažívá velký prodejní úspěch a raketově jeho prodeje rostou. Audi se tak rozhodlo, že jeho prodej ještě zvýší tím, že vyřadí z nabídky nejlevnější a zároveň nejmenší Audi a tím je model A1, popřípadě budoucí Q1.
Samozřejmě se to nestane ze dne na den a očekává se, že ukončení prodejů A1 nastane s odchodem současné generace, nebo v případě Q1 se vůbec nabízet na Americkém trhu nebude.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.