Rumunská Dacia je na vzestupu. Právě drtí i modely z vlastních řad. Stává se nejprodávanější model skupiny Renault.
Levná Dacia zatím sice nedrží velký podíl na trhu, a se svými prodeji lehce přes půl milionu neoslní. Na druhou stranu je její růst doslova raketový. Lví podíl na tom má právě levné SUV Duster, který z celkového počtu prodaných Dacií 511 465, tvoří drtivou část. Přesně 395 350 Dusterů. Je ale nutné podotknout, že pod značkou Dacie, jich bylo jen 160 467, zbytek nesl znak Renaultu.
Těmito čísly deklasuje nejúspěšnější modely mateřského Renaultu, který nejlépe prodával malé Clio a stylový crossover Captur. První zmíněný zaznamenal 378 526 registrací, z nichž 300 924 na Evropském trhu. Ani to však na vítězný Duster nestačilo.
Skupině Renault se v roce 2014 velmi dařilo v Evropě, kde rostl a zaznamenal celkem 1 464 611 prodaných vozů. Mimo Evropu naopak prodeje klesaly a to o 5,9 procenta na 1 247 821 prodaných aut.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?