Současná generace Fordu Mustang EcoBoost slibuje opojnou směs výkonu a nízké spotřeby, ale při použití standardního paliva (87 oktanů) to úplně tak neplatí.
Americká verze totiž podle školicích materiálů produkuje pouze 275 koní a 406 Nm točivého moment, a to právě při provozu na bezolovnatý benzín o 87 oktanech. To je však v ostrém kontrastu s udávaným výkonem 310 koní a 433 Nm točivého momentu, který výrobce uvádí, že je dostupný vždy za každých podmínek. Udávaný výkon je produkován, až když vůz spaluje prémiové bezolovnatého palivo o minimálně 93 oktanech.
Samozřejmě, že nový Mustang EcoBoost není jediný model na světě, který podle natankovaného paliva disponuje různým výkonem. Jenže problém je v tom, že výkonnostní rozdíl 35 koní je už trošku znát a plný výkon se objeví až při načerpání těch nejlepších paliv, což Ford jaksi zapomněl zmínit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?