Současná generace Fordu Mustang EcoBoost slibuje opojnou směs výkonu a nízké spotřeby, ale při použití standardního paliva (87 oktanů) to úplně tak neplatí.
Americká verze totiž podle školicích materiálů produkuje pouze 275 koní a 406 Nm točivého moment, a to právě při provozu na bezolovnatý benzín o 87 oktanech. To je však v ostrém kontrastu s udávaným výkonem 310 koní a 433 Nm točivého momentu, který výrobce uvádí, že je dostupný vždy za každých podmínek. Udávaný výkon je produkován, až když vůz spaluje prémiové bezolovnatého palivo o minimálně 93 oktanech.
Samozřejmě, že nový Mustang EcoBoost není jediný model na světě, který podle natankovaného paliva disponuje různým výkonem. Jenže problém je v tom, že výkonnostní rozdíl 35 koní je už trošku znát a plný výkon se objeví až při načerpání těch nejlepších paliv, což Ford jaksi zapomněl zmínit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?