Německá policie už jezdí v hybridním Passatu B8.
Největší novinkou od Volkswagenu roku 2014 je bezesporu Passat. Ten jistě bude v průběhu let nakupovat nejen firemní klientela, ale také státní policie v Německu. První exemplář už mají na souostroví Helgoland.
Tamní policejní sbor jezdí v ekologickém a také úsporném Passatu GTE kombi. Zajímavostí je, že kromě policie, záchranářů a hasičů, se na ostrovech Helgoland nesmí používat automobily a jízdní kola. Jak policie, tak i hasiči a záchranáři mají elektromobily.
Hybridní Passat GTE je poháněn jako benzinovým čtyřválcem 1,4 TSI s výkonem 115 kW tak i elektromotorem s výkonem 85 kW a maximem točivého momentu 400 N.m. Celkem tak Passat má spotřebu 2 litry na 100 km a 13 kWh na 100 km, což odpovídá emisím o hodnotě 45 g CO2 na 100 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.