Pokud vás zajímá, jakou spotřebu má Octavia Combi 1,2 TSI při maximální rychlosti, tak čtěte dál.
Německý časopis Auto Bild provedl zajímavý test, ve kterém se zaměřil na ožehavé téma a tím je spotřeba. Pojal to však trochu jinak, lépe řečeno, z druhého konce. Měřil spotřebu při maximální rychlosti.
Měřených aut bylo více, mezi nimi i Octavia Combi s čtyřválcovým přeplňovaným benzinovým motorem 1,2 TSI ve výkonové variantě 77 kW (105 koní), která umí maximálně jet téměř dvoustovkou.
A kolik spotřebuje při maximální rychlosti paliva? Při rychlosti 192 km/h spotřebuje 13,2 litrů za každý 100 ujetých kilometrů. Například Jaguar XFR-S se rozjel na 302 km/h, při kterých ubývá každých 100 km 62,5 litrů, což je 5,4 krát více, než udává výrobce. Octavie při 192 km/h spotřebuje jen 2,6 krát více, než píše Škodovka.
Například koncernový sourozenec, Volkswagen Golf 1,4 TSI při rychlosti 213 km/h spořádá každých sto kilometrů 20,2 litrů paliva. S 2,0 TDI při 215 km/h to je už "jen" 14,6 litrů. A taková Mazda 3 s 2,0 Skyactive-G při rychlosti 220 km/h spotřebuje 22,2 litrů naturalu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.