Renault už nechce sledovat úspěchy Dacie. Rozhodl se, že začne produkovat nové levné modely.
Před deseti roky, Renault vdechl život Rumunské Dacii. Prvním modelem pod taktovkou Renaultu byl Logan, který odstartoval úspěšnou kariéru automobilky a přinesl na trh něco nového, co doposud nikdo z výrobců v Evropě nenabízel.
Renaultu to trochu snížilo prodeje a tak se rozhodl, že do svého portfolia zařadí i ultra levné modely. První se začnou vyrábět v létě, přičemž rozhodnutí a definitivní potvrzení dorazí začátkem roku 2015.
Nabídka bude podobná jako u Dacie, přijde tedy sedan, hatchback, SUV a MPV s až 7 místy. Ceny by mohli začínat už na 3500 euro, tedy cca. 100 000,- Kč. Modely budou postaveny na nové levné platformě, vyvinuté s Nissanem. Ta nese název CAMM a nabízí poměrně širokou možnost využití.
První trh, kam Renault se svými levnými modely dorazí bude Indie, tu budou následovat Jihoafické státy a možná i Evropa, kde však s cenovkou 100 000,- moc nepočítejte. Aby vozy vyhovovaly Evropským standardům, budou muset být ještě přepracovány. I přesto je ale reálné, že by se dostaly pod cenu Dacie.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.