Renault už nechce sledovat úspěchy Dacie. Rozhodl se, že začne produkovat nové levné modely.
Před deseti roky, Renault vdechl život Rumunské Dacii. Prvním modelem pod taktovkou Renaultu byl Logan, který odstartoval úspěšnou kariéru automobilky a přinesl na trh něco nového, co doposud nikdo z výrobců v Evropě nenabízel.
Renaultu to trochu snížilo prodeje a tak se rozhodl, že do svého portfolia zařadí i ultra levné modely. První se začnou vyrábět v létě, přičemž rozhodnutí a definitivní potvrzení dorazí začátkem roku 2015.
Nabídka bude podobná jako u Dacie, přijde tedy sedan, hatchback, SUV a MPV s až 7 místy. Ceny by mohli začínat už na 3500 euro, tedy cca. 100 000,- Kč. Modely budou postaveny na nové levné platformě, vyvinuté s Nissanem. Ta nese název CAMM a nabízí poměrně širokou možnost využití.
První trh, kam Renault se svými levnými modely dorazí bude Indie, tu budou následovat Jihoafické státy a možná i Evropa, kde však s cenovkou 100 000,- moc nepočítejte. Aby vozy vyhovovaly Evropským standardům, budou muset být ještě přepracovány. I přesto je ale reálné, že by se dostaly pod cenu Dacie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?