Renault už nechce sledovat úspěchy Dacie. Rozhodl se, že začne produkovat nové levné modely.
Před deseti roky, Renault vdechl život Rumunské Dacii. Prvním modelem pod taktovkou Renaultu byl Logan, který odstartoval úspěšnou kariéru automobilky a přinesl na trh něco nového, co doposud nikdo z výrobců v Evropě nenabízel.
Renaultu to trochu snížilo prodeje a tak se rozhodl, že do svého portfolia zařadí i ultra levné modely. První se začnou vyrábět v létě, přičemž rozhodnutí a definitivní potvrzení dorazí začátkem roku 2015.
Nabídka bude podobná jako u Dacie, přijde tedy sedan, hatchback, SUV a MPV s až 7 místy. Ceny by mohli začínat už na 3500 euro, tedy cca. 100 000,- Kč. Modely budou postaveny na nové levné platformě, vyvinuté s Nissanem. Ta nese název CAMM a nabízí poměrně širokou možnost využití.
První trh, kam Renault se svými levnými modely dorazí bude Indie, tu budou následovat Jihoafické státy a možná i Evropa, kde však s cenovkou 100 000,- moc nepočítejte. Aby vozy vyhovovaly Evropským standardům, budou muset být ještě přepracovány. I přesto je ale reálné, že by se dostaly pod cenu Dacie.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?