Německá policie možná brzy zařadí do své flotily i BMW X4, tohle by za to jistě stálo.
Není žádným tajemstvím, že policie v sousedním Německu, má ve své flotile od „obyčejných“ Volkswagenů, přes Mercedesy, Porsche až po BMW. A právě poslední zmíněný výrobce nedávno přinesl na trh BMW X4, které se pod taktovkou firmy AC Schnitzer proměnilo v policejní vůz.
Nejedná se přitom jen o polepy, maják, v interiéru vysílačku a v zavazadlovém prostoru přihrádky pro nezbytné vybavení strážců zákona. Nové BMW X4 dostalo mnoho vylepšení také techniky. Přenastaven byl podvozek a také snížen, v předu o 30 vzadu o 25 mm.
Nezapomnělo se ani na motor, kterému byl navýšen výkon. Sériový zážehový dvoulitr s výkonem 135 kW (184 koní) byl posílen na 180 kW a (245 koní), Dáky tomu zvládne stovku o téměř vteřinu a půl rychleji. AC Schnitzer však poukazuje na pružné zrychlení z 80 km/h na 180 km/h, které trvá 17,5 sekundy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.