Německá policie možná brzy zařadí do své flotily i BMW X4, tohle by za to jistě stálo.
Není žádným tajemstvím, že policie v sousedním Německu, má ve své flotile od „obyčejných“ Volkswagenů, přes Mercedesy, Porsche až po BMW. A právě poslední zmíněný výrobce nedávno přinesl na trh BMW X4, které se pod taktovkou firmy AC Schnitzer proměnilo v policejní vůz.
Nejedná se přitom jen o polepy, maják, v interiéru vysílačku a v zavazadlovém prostoru přihrádky pro nezbytné vybavení strážců zákona. Nové BMW X4 dostalo mnoho vylepšení také techniky. Přenastaven byl podvozek a také snížen, v předu o 30 vzadu o 25 mm.
Nezapomnělo se ani na motor, kterému byl navýšen výkon. Sériový zážehový dvoulitr s výkonem 135 kW (184 koní) byl posílen na 180 kW a (245 koní), Dáky tomu zvládne stovku o téměř vteřinu a půl rychleji. AC Schnitzer však poukazuje na pružné zrychlení z 80 km/h na 180 km/h, které trvá 17,5 sekundy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?