Jde konkrétně o to, že testovaná auta dostanou plný počet hvězd (pět) pouze v případě, že ve výbavě bude paket, obsahující aktuálně nejnovější bezpečnostní systémy. Mezi ně se zahrnují systémy pro varování před opuštěním jízdního pruhu, detekování chodců a autonomní nouzové brzdění.
Každý otestovaný vůz tak dostane plné hodnocení jen v případě, že bude vybaven touto výbavou. Zákazník pak sám zváží, zda mu postačí nebezpečnější verzí a nebo dá přednost té "ochranitelské". Verze s plnou bezpečnostní výbavou se navíc budou muset prodávat v "dostatečném množství", pokud to výrobce nesplní, vůz o své skvělé hodnocení přijde.
Organizace Euro NCAP tak má za cíl donutit výrobce, aby tyto bezpečnostní prvky instalovali do co největšího počtu svých modelů, a to již v základním stupni výbavy. To je na jednu stranu dobře, zvýší se tím bezpečnost na silnicích a dalším uváděným dopadem je i snížení pojistky u konkrétního vozu.