Hyundai zkresluje údaje o prodeji nových vozů v Čechách. Přitom za to ostatní automobilky tvrdě kritizuje.
O pokryteckém chování „dvojky na trhu“ automobilky Hyundai, informoval server idnes.cz. Korejské zastoupení si výrazně dopomáhalo k lepším prodejním výsledkům, „prodejem“ vozů samotnému dealerství a následně i dealeři, kteří si také sami sobě prodávali vozy. Tyto praktiky navyšovaly české prodejní výsledky.
V minulém měsíci říjnu, si na sebe jako vlastníka přihlásil importér Hyundai Motor Czech celkem 287 vozů. Dealeři takto přihlásili na sebe dalších 110 vozů. Celkem tyto „prodeje“ představují téměř pětinu prodaných vozů za měsíc říjen.
V červnu během tří dnů importér Hyundai Motor Czech sám sobě prodal 300 nových vozů, tímto krokem si vylepšil prodeje a meziročně se mohl chlubit rostoucím trendem (bez registrace 300 vozů by byl ve ztrátě).
Vyvstává tak otázka, která automobilka je tedy českou dvojkou po domácí Škodě Auto? Je jím Hyundai, která značně zkresluje své prodeje registrací aut na sama sebe a své prodejce, nebo Volkswagen a Ford, kteří prodávají (reexportují) nějaké vozy do zahraničí?
Každopádně jsme slině rozmrzelí z faktu, že Hyundai kritizuje ostatní automobilky a přitom si upravuje statistky snad nejhorším možným způsobem. Poslední dobou ukazuje svým chováním k prodejcům (13 dealerů od Hyundaie odchází) a upravováním statistik, že se nechová tak, jak se navenek prezentuje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?