Italská automobilka Ferrari nějak opomněla nahlásit organizaci NHTSA v zákonné povinné lhůtě hned tři úmrtí v jejích vozech.
Italský výrobce tak od NHTSA dostal tučnou pokutu ve výši 3,5 milionu dolarů (skoro 78 milionů korun). Potíž je v tom, že všechny automobilky musejí na uzemí USA tamním úřadům hlásit úmrtí řidiče nebo člena posádky při dopravních nehodách. Nutnost hlášení je také z toho důvodu, že by nehoda mohla souviset s technickou závadou na vozidle.
Ferrari ale v posledních třech letech organizaci NHTSA nesdělilo jediný problém ohledně úmrtí za volantem. Jenže nyní se přišlo na to, že došlo hned ke třem úmrtím. Automobilka si z toho vzala ponaučení, s pokutou souhlasí a vedení společnosti přislíbilo, že dojde je změně vnitrofiremních mechanizmů. Ty v budoucnu mají zabránit podobnému pochybení, jaké se stalo teď.
Ferrari v USA prodává pravidelně za jeden kalendářní rok méně než 5 tisíc vozů a tak podle stanov a pravidel výrobce nemusel žádné hlášení podávat. Problém ale nastal v roce 2011, kdy se Ferrari začlenilo pod značku Fiat a díky tomu se i na něj začala vztahovat výše zmíněná povinnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.