Italská automobilka Ferrari nějak opomněla nahlásit organizaci NHTSA v zákonné povinné lhůtě hned tři úmrtí v jejích vozech.
Italský výrobce tak od NHTSA dostal tučnou pokutu ve výši 3,5 milionu dolarů (skoro 78 milionů korun). Potíž je v tom, že všechny automobilky musejí na uzemí USA tamním úřadům hlásit úmrtí řidiče nebo člena posádky při dopravních nehodách. Nutnost hlášení je také z toho důvodu, že by nehoda mohla souviset s technickou závadou na vozidle.
Ferrari ale v posledních třech letech organizaci NHTSA nesdělilo jediný problém ohledně úmrtí za volantem. Jenže nyní se přišlo na to, že došlo hned ke třem úmrtím. Automobilka si z toho vzala ponaučení, s pokutou souhlasí a vedení společnosti přislíbilo, že dojde je změně vnitrofiremních mechanizmů. Ty v budoucnu mají zabránit podobnému pochybení, jaké se stalo teď.
Ferrari v USA prodává pravidelně za jeden kalendářní rok méně než 5 tisíc vozů a tak podle stanov a pravidel výrobce nemusel žádné hlášení podávat. Problém ale nastal v roce 2011, kdy se Ferrari začlenilo pod značku Fiat a díky tomu se i na něj začala vztahovat výše zmíněná povinnost.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?