Německá automobilka Porsche vyhrála zakázku na vývoj a výrobu motorů pro Putinovi nové limuzíny.
Jeden z nejvlivnějších lidí světa, Ruský prezident, není příliš spokojený se současným stavem jeho prezidentské flotily. Již dlouhou dobu se hovoří o snahu Ruských automobilek, nabídnout Putinovou novou vládní limuzínu. Nyní tyto zprávy získávají reálný základ.
Automobilka Porsche vyhrála zakázku a začne vyvíjet nový přeplňovaný zážehový dvanáctiválec o objemu 6,0 až 6,6 litru s výkonem minimálně 588 kW (800 koní). Zatím však není známo, zda bude vyvíjet pouze agregát, nebo se bude podílet i na dalším vývoji prezidentského speciálu a dalších vozů flotily.
Zakázka na nové vozy se týká nejen prezidentských speciálů, tedy limuzín, ale také tam figuruje minivan, nebo i SUV. Ty mají být určeny pro nejvyšší představitele Ruské federace a jejich podřízené.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.