BMW by rádo vyvinulo konkurenta pro Audi R8 a nebo Mercedes SLS AMG, chybí mu ale peníze.
Šéf BMW divize M, Carsten Priest prohlásil, že je velká touha ve firmě, vyvinout kladivo na R8 nebo SLS AMG. Údajně by neměl být problém postavit konkurence schopný vůz, má to však háček.
Jak prozradil v rozhovoru pro Auto Express, vývoj je otevřený, nápadů je spousta a i unikátní technologie, co je brzdou ve vývoji je nedostatek finančních zdrojů. Prodej supersportovních modelů je často spíše ztrátový, než výdělečný a to si dnes nemůže žádná automobilka dovolit, mimo ty renomované.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.