Nejmodernější technika, vyspělé kompozitní materiály a atraktivní design. To je ekologický sporťák i8. Čtěte dále a nevynechejte naší galerii.
Nová i8 se zadává do výroby dlouho do předu. V Čechách mají prodejci připravený speciální formulář na rezervaci výrobního slotu, který ještě nezaručuje, že se na vás vůbec v dohledné době nějaká i8 dostane.
Pokud přeci jen ano, kontaktuje vás a vy si už nakonfigurujete ten svůj vysněný eko-sport. O vozech ihned k dodání si můžete nechat zdát a proto je nabídka BMW v Abu Dhabi ojedinělá. Mají tam na prodej BMW i8, které je ihned k dodání a ještě k tomu je v neodolatelné barvě, šedé Sophisto.
Jen připomeneme jak je u i8 řešen pohon. Elektrický pohon s elektromotorem o výkonu 96 kW (131 k) je umístěn vpředu. Vzadu je naopak situován výkonný zážehový tříválec BMW TwinPower Turbo o objemu 1,5 litru s výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 320 Nm. Společně jsou tyto motory připravené poskytnout radost z jízdy typickou pro vozy BMW. Obě pohonné jednotky dokáží BMW i8 z 0 na 100 km/h zrychlit během 4,4 sekund, a přitom vykazují v kombinovaném režimu spotřebu jen 2,1 l/100 km, což odpovídá produkci emisí CO₂ 49 g/km.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?