Již příští rok jí budeme vídat. Teď se dokončují poslední testy a Škoda zveřejnila několik snímků maskovaného prototypu.
Fabie S2000 už není v kurzu. Zaprvé vychází z druhé generace, kterou nyní nahrazuje nová třetí, a za druhé se rozmáhá třída R5, ve které by chtěla Škoda Motorsport také figurovat.
Fabia R5 tedy plně nahradí současnou chloubu Škodováckého Motorsportu, Fabii S2000. Prototyp, který je na obrázcích jasně poukazuje na příbuznost s nejnovějším přírůstkem české automobilky, s novou Fabii třetí generace.
R5 má oproti klasické civilní Fabii rozšířené blatníky, širší rozchod kol, masivní otvory sání, zadní spoiler, nebo centrálně umístěný výfuk. První rally, kterou by si mohla nová R5 zajet, bude nejspíše v polovině příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.