Již příští rok jí budeme vídat. Teď se dokončují poslední testy a Škoda zveřejnila několik snímků maskovaného prototypu.
Fabie S2000 už není v kurzu. Zaprvé vychází z druhé generace, kterou nyní nahrazuje nová třetí, a za druhé se rozmáhá třída R5, ve které by chtěla Škoda Motorsport také figurovat.
Fabia R5 tedy plně nahradí současnou chloubu Škodováckého Motorsportu, Fabii S2000. Prototyp, který je na obrázcích jasně poukazuje na příbuznost s nejnovějším přírůstkem české automobilky, s novou Fabii třetí generace.
R5 má oproti klasické civilní Fabii rozšířené blatníky, širší rozchod kol, masivní otvory sání, zadní spoiler, nebo centrálně umístěný výfuk. První rally, kterou by si mohla nová R5 zajet, bude nejspíše v polovině příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?