Patříte ke skupině lidí, kteří nenašli zalíbení v pětidvéřovém Porsche? Nejste sami. Šéf Porsche sám přiznal, že vzhled není silnou stránkou tohoto vozu.
Když se v roce 2004 ujal Michael Mauer pozice šéfa designu v německé automobilce, stalo se Porsche Panamera jeho prvním projektem. Mauer se snažil implementovat do pětidvéřového Porsche základní charakteristiky klasické 911 a výsledek můžeme dnes potkávat na ulicích.
Vůz si našel své příznivce, ale za svůj vzhled schytal i začnou dávku kritiky. Překvapením je, že jedním z kritiků se stal samotný šéf Porsche, Matthias Mueller, který přiznal, že současná Panamera má jisté vady a jednou z nich je právě její vzhled.
Mauer očekává podobnou polaritu názorů i s novou generací Panamery. Přiznal ovšem, že nová Panamera bude hezčí. Rozměrově se bude jednat o prakticky stejná auta, nový model se ale bude vzhledem blížit více ke coupé.
Na výsledek si musíme počkat do roku 2016. Prozatím se musíme spokojit s tím, co na ulicích jezdí. A naštěstí na 911 se dá koukat stále.
Zdroj: motoring.com.au
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.