Dlouho očekávaný Passat se nám představil teprve nedávno a už jsou na světě první vizualizace ostré verze R. Ta, kterou vám přinášíme pochází od známého designéra X-Tomi.
Ten vytvořil svou vlastní verzi ostrého Passatu a nazval jí R400. Vizualizace se odráží od konceptu Golfu R400 a současné generace Passatu. Máme tak před sebou Passat s naprosto přepracovaným předním nárazníkem s velkými otvory pro sání vzduchu a chlazení, výrazné boční prahy, nafouknuté blatníky a obrovské 19-ti palcové kola.
Teď trochu faktů. Sám výrobce se nedistancoval od příchodu sportovnější verze Passatu. Dokonce i vypustil pár náznaků. Jako například informaci, že budoucí modely s velkým R, budou mít pohon všech kol 4Motion.
Samozřejmostí bude i silný přeplňovaný motor. A u Passatu R se možná dočkáme dvoulitrového čtyřválce s výkonem 400 koní (294 kW) a maximem točivého momentu 450 N.m. Pokud jste tyto hodnoty někde již četly, možná to bylo právě u konceptu Golf R400, který tento motor měl pod kapotou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?