Dlouho očekávaný Passat se nám představil teprve nedávno a už jsou na světě první vizualizace ostré verze R. Ta, kterou vám přinášíme pochází od známého designéra X-Tomi.
Ten vytvořil svou vlastní verzi ostrého Passatu a nazval jí R400. Vizualizace se odráží od konceptu Golfu R400 a současné generace Passatu. Máme tak před sebou Passat s naprosto přepracovaným předním nárazníkem s velkými otvory pro sání vzduchu a chlazení, výrazné boční prahy, nafouknuté blatníky a obrovské 19-ti palcové kola.
Teď trochu faktů. Sám výrobce se nedistancoval od příchodu sportovnější verze Passatu. Dokonce i vypustil pár náznaků. Jako například informaci, že budoucí modely s velkým R, budou mít pohon všech kol 4Motion.
Samozřejmostí bude i silný přeplňovaný motor. A u Passatu R se možná dočkáme dvoulitrového čtyřválce s výkonem 400 koní (294 kW) a maximem točivého momentu 450 N.m. Pokud jste tyto hodnoty někde již četly, možná to bylo právě u konceptu Golf R400, který tento motor měl pod kapotou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?