Opel představil svůj crossover Mokka s novým motorem 1.6 CDTI, který předběhl svou premiéru na pařížském autosalonu.
Motor se bude nabízet pro Mokku na začátku příštího roku, přičemž zcela nový 1,6-litrový přeplňovaný vznětový motor produkuje výkon 136 koní a 320 Nm točivého momentu. To umožní s Mokkou zrychlit z 0-100km / h za 9,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 191 km / h. S motorem bude spolupracovat šestistupňová manuální převodovka a výrobce udává kombinovanou spotřebu v průměru 4,1 l / 100 km a emise CO2 jen 109 g / km.
K tomu, aby se tato čísla stala skutečností, se nový motor 1.6 CDTI dočkal posílení o 6 koňských sil a 20 Nm točivého momentu, tolik přesně je rozdíl oproti odchozí pohonné jednotce s objemem 1,7 litru CDTI jednotky. Nový motor spotřebuje o 0,5 litru na 100 km méně a má emise CO2, které jsou 11 g / km nižší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?