Opel představil svůj crossover Mokka s novým motorem 1.6 CDTI, který předběhl svou premiéru na pařížském autosalonu.
Motor se bude nabízet pro Mokku na začátku příštího roku, přičemž zcela nový 1,6-litrový přeplňovaný vznětový motor produkuje výkon 136 koní a 320 Nm točivého momentu. To umožní s Mokkou zrychlit z 0-100km / h za 9,9 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 191 km / h. S motorem bude spolupracovat šestistupňová manuální převodovka a výrobce udává kombinovanou spotřebu v průměru 4,1 l / 100 km a emise CO2 jen 109 g / km.
K tomu, aby se tato čísla stala skutečností, se nový motor 1.6 CDTI dočkal posílení o 6 koňských sil a 20 Nm točivého momentu, tolik přesně je rozdíl oproti odchozí pohonné jednotce s objemem 1,7 litru CDTI jednotky. Nový motor spotřebuje o 0,5 litru na 100 km méně a má emise CO2, které jsou 11 g / km nižší.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?