Volkswagen pracuje na novém luxusním sedanu. Základem se stane Audi A6L a na čínský trh se dostane již příští rok.
Dlouho podceňovaný trh nyní diktuje automobilkám. I Volkswagen jej musí poslechnout a tak již chystá nový luxusní sedan, který se stane nejluxusnějším modelem značky na tamním trhu.
Volkswagen využije podvozek Audi A6 s dlouhým rozvorem. Pod kapotu dostane ty nejlepší motory, které Volkswagen na čínském trhu nabízí. Zároveň nabídne soustu místa pro zadní cestující. Nastává tak otázka, zda nebude přebírat zákazníky Audi A6, která je na tamním trhu velmi oblíbená.
Rozhodující slovo bude mít cena. Audi A6 začíná v Číně na ceně 62 390 dolarů (v přepočtu necelý 1,3 milionu korun). Nový luxusní Volkswagen by měl stát o 8 až 20 dolarů tisíc méně. Přenou cenu se dozvíme až příští rok na jehož konci, začne Volkswagen s prodejem. V plánu je roční výroba 50 000 kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.