Volkswagen pracuje na novém luxusním sedanu. Základem se stane Audi A6L a na čínský trh se dostane již příští rok.
Dlouho podceňovaný trh nyní diktuje automobilkám. I Volkswagen jej musí poslechnout a tak již chystá nový luxusní sedan, který se stane nejluxusnějším modelem značky na tamním trhu.
Volkswagen využije podvozek Audi A6 s dlouhým rozvorem. Pod kapotu dostane ty nejlepší motory, které Volkswagen na čínském trhu nabízí. Zároveň nabídne soustu místa pro zadní cestující. Nastává tak otázka, zda nebude přebírat zákazníky Audi A6, která je na tamním trhu velmi oblíbená.
Rozhodující slovo bude mít cena. Audi A6 začíná v Číně na ceně 62 390 dolarů (v přepočtu necelý 1,3 milionu korun). Nový luxusní Volkswagen by měl stát o 8 až 20 dolarů tisíc méně. Přenou cenu se dozvíme až příští rok na jehož konci, začne Volkswagen s prodejem. V plánu je roční výroba 50 000 kusů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.