Mezi nejprodávanější modely se pravidelně řadí i současný Ford Fiesta, ale nyní se zdá, že Fordu připadá prodejnost Fiesty malá a tak zastaví její výrobu.
Automobilka totiž oznámila, že výrobu Fiesty v německém Kolíně nad Rýnem zcela zastaví, konkrétně na 11 dnů. Hlavním důvodem je prý klesající zájem o vůz na klíčových trzích. Výroba Fiesty se zastaví v průběhu října a listopadu. čímž přijde o peníze až 4 000 zaměstnanců. Přitom se ale Fiesta těší veliké oblibě a dle průzkumu se prodeje zvedi o 1,8 procenta.
Problémem je ale to, že hlavním trhem má být Německo a zda se prodeje spíše zastavili. Pro nápravu se Ford také chystá požádat německou vládu o podporu v rámci Kurzarbeitu. To je v překladu systém zkrácené pracovní doby, kdy část nákladů na pracovní sílu platí němečtí daňoví poplatníci. Prodeje Fiesty to ale podle nás stejně nezvýší, chtělo by to nějakou výhodnou nabídku, protože konkurence je čím dál tvrdší.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?