Mezi nejprodávanější modely se pravidelně řadí i současný Ford Fiesta, ale nyní se zdá, že Fordu připadá prodejnost Fiesty malá a tak zastaví její výrobu.
Automobilka totiž oznámila, že výrobu Fiesty v německém Kolíně nad Rýnem zcela zastaví, konkrétně na 11 dnů. Hlavním důvodem je prý klesající zájem o vůz na klíčových trzích. Výroba Fiesty se zastaví v průběhu října a listopadu. čímž přijde o peníze až 4 000 zaměstnanců. Přitom se ale Fiesta těší veliké oblibě a dle průzkumu se prodeje zvedi o 1,8 procenta.
Problémem je ale to, že hlavním trhem má být Německo a zda se prodeje spíše zastavili. Pro nápravu se Ford také chystá požádat německou vládu o podporu v rámci Kurzarbeitu. To je v překladu systém zkrácené pracovní doby, kdy část nákladů na pracovní sílu platí němečtí daňoví poplatníci. Prodeje Fiesty to ale podle nás stejně nezvýší, chtělo by to nějakou výhodnou nabídku, protože konkurence je čím dál tvrdší.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?