Mezi nejprodávanější modely se pravidelně řadí i současný Ford Fiesta, ale nyní se zdá, že Fordu připadá prodejnost Fiesty malá a tak zastaví její výrobu.
Automobilka totiž oznámila, že výrobu Fiesty v německém Kolíně nad Rýnem zcela zastaví, konkrétně na 11 dnů. Hlavním důvodem je prý klesající zájem o vůz na klíčových trzích. Výroba Fiesty se zastaví v průběhu října a listopadu. čímž přijde o peníze až 4 000 zaměstnanců. Přitom se ale Fiesta těší veliké oblibě a dle průzkumu se prodeje zvedi o 1,8 procenta.
Problémem je ale to, že hlavním trhem má být Německo a zda se prodeje spíše zastavili. Pro nápravu se Ford také chystá požádat německou vládu o podporu v rámci Kurzarbeitu. To je v překladu systém zkrácené pracovní doby, kdy část nákladů na pracovní sílu platí němečtí daňoví poplatníci. Prodeje Fiesty to ale podle nás stejně nezvýší, chtělo by to nějakou výhodnou nabídku, protože konkurence je čím dál tvrdší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.