Theo Chin zveřejnil svou představu o tom, jak by mohla vypadat Mazda MX-5 s karosérií kupé. Má však nějakou budoucnost?
Jistě by Mazda ráda konkurovala automobilům jako jsou dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86. Už jen na domácím trhu v Japonsku, by se jednalo o dost velkou část klientů o které by bez verze kupé přišla. V Evropě by úspěch měla určitě.
Otevřená varianta roadster, kterou představila nedávno je z určitých důvodů atraktivní, ale kvůli horší torzní tuhosti, větší hmotnosti a nižší praktičnosti jsou v Evropě oblíbenější sportovní kupé, než kabriolety respektive roadstery.
Pokud by jsme se jej tedy dočkali, mohla by to být velmi zajímavá alternativa právě k již zmíněnému BRZ nebo GT86 a to hlavně s 2,0 litrovým čtyřválcem s výkonem 200 koní. Jelikož má MX-5 velmi nízkou hmotnost, mělo by BRZ a GT86 dost silného soupeře.
Zdroj: theophiluschin.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.