I Ferrari Enzo jako všechny další modely od Ferrari museli projít důkladným vývojovým procesem a za účelem toho vznikly celkem tři prototypy složené hned z několika modelů.
Vůz na snímku vypadá jako nateklé Ferrari 348, ale nenechte se zmást, v útrobách vozu se ukrývá technika a díly i z jiných modelů italského výrobce. Zadní rám je přepracovaný tak, aby se do zádi vešel dvanáctiválcový motor, k tomu se přidává i rozšíření zadních blatníků a kryt motoru tvoří jedno velké plexisklo.
Ferrari použilo brzdový systém z modelu F355 Challenge, které je ostatně dárcem i podvozku a odpružení. Příď je z modelu 348, v "zavazadelníku" se nově skrývá chladič a přibyly zvětšené postranní otvory pro nasávání vzduchu. Pro vývoj motoru byl do testovacího exempláře instalován motor s názvem Tipo F140 A, z nějž se postupným vývojem stal motor Tipo F140 B. Zmíněná jednotka F140 A nabízí výkon 680 koní a je spojena se šestistupňovou převodovkou s řazením pádly pod volantem.
Do prodeje vůz poslala německá firma Modena Motorsports a k inzerátu přidala i pár podrobností o voze samotném. Váha je například 1 365 kilogramů, na druhou stranu, nepadla jediná zmínka o ceně, což se popravdě ani nedivíme. Kdo by měl zájem si testovací prototyp koupit, musí jednat osobně a nebo telefonicky.
zdroj: Modena Motorsport, Autoexpress.co.uk
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?