I Ferrari Enzo jako všechny další modely od Ferrari museli projít důkladným vývojovým procesem a za účelem toho vznikly celkem tři prototypy složené hned z několika modelů.
Vůz na snímku vypadá jako nateklé Ferrari 348, ale nenechte se zmást, v útrobách vozu se ukrývá technika a díly i z jiných modelů italského výrobce. Zadní rám je přepracovaný tak, aby se do zádi vešel dvanáctiválcový motor, k tomu se přidává i rozšíření zadních blatníků a kryt motoru tvoří jedno velké plexisklo.
Ferrari použilo brzdový systém z modelu F355 Challenge, které je ostatně dárcem i podvozku a odpružení. Příď je z modelu 348, v "zavazadelníku" se nově skrývá chladič a přibyly zvětšené postranní otvory pro nasávání vzduchu. Pro vývoj motoru byl do testovacího exempláře instalován motor s názvem Tipo F140 A, z nějž se postupným vývojem stal motor Tipo F140 B. Zmíněná jednotka F140 A nabízí výkon 680 koní a je spojena se šestistupňovou převodovkou s řazením pádly pod volantem.
Do prodeje vůz poslala německá firma Modena Motorsports a k inzerátu přidala i pár podrobností o voze samotném. Váha je například 1 365 kilogramů, na druhou stranu, nepadla jediná zmínka o ceně, což se popravdě ani nedivíme. Kdo by měl zájem si testovací prototyp koupit, musí jednat osobně a nebo telefonicky.
zdroj: Modena Motorsport, Autoexpress.co.uk
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.