Fiat prochází nelehkým obdobím. Starosti mu ke všemu přidělává i rodinné MPV 500L. Znovu musí zastavit výrobu v srbském závodě.
Již jednou Fiat výrobu modelu 500L zastavoval. Bylo to kvůli stávce tamních pracovníků, kteří se domáhali nevyplacených mezd. Tentokrát je situace jiná. Dělníci by rádi vyráběli dál, ale automobilka se potýká s jiným problémem.
Za zastavením výroby stojí velmi slabá poptávka, která již dlouhodobě klesá. Ač se na našem trhu 500L daří, v Evropě úspěchy neslaví. V roce 2012, kdy jej Fiat přivedl na trh, se mu ještě dařilo. O retro MPV však v současnosti jeví zájem jen minimum evropských zákazníků.
Jak dlouho bude linka stát, Fiat neoznámil. Nyní pracuje na způsobu, jak prodej 500L podpořit. Prozatímním doplňování nabídky o nové verze, jako jsou prodloužená 500L Living a nebo odolně vyhlížející 500L Trekking, moc nepomohly, co si Fiat přichystá nyní?
Zdroj: Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.