Fiat prochází nelehkým obdobím. Starosti mu ke všemu přidělává i rodinné MPV 500L. Znovu musí zastavit výrobu v srbském závodě.
Již jednou Fiat výrobu modelu 500L zastavoval. Bylo to kvůli stávce tamních pracovníků, kteří se domáhali nevyplacených mezd. Tentokrát je situace jiná. Dělníci by rádi vyráběli dál, ale automobilka se potýká s jiným problémem.
Za zastavením výroby stojí velmi slabá poptávka, která již dlouhodobě klesá. Ač se na našem trhu 500L daří, v Evropě úspěchy neslaví. V roce 2012, kdy jej Fiat přivedl na trh, se mu ještě dařilo. O retro MPV však v současnosti jeví zájem jen minimum evropských zákazníků.
Jak dlouho bude linka stát, Fiat neoznámil. Nyní pracuje na způsobu, jak prodej 500L podpořit. Prozatímním doplňování nabídky o nové verze, jako jsou prodloužená 500L Living a nebo odolně vyhlížející 500L Trekking, moc nepomohly, co si Fiat přichystá nyní?
Zdroj: Fiat
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?