Fiat prochází nelehkým obdobím. Starosti mu ke všemu přidělává i rodinné MPV 500L. Znovu musí zastavit výrobu v srbském závodě.
Již jednou Fiat výrobu modelu 500L zastavoval. Bylo to kvůli stávce tamních pracovníků, kteří se domáhali nevyplacených mezd. Tentokrát je situace jiná. Dělníci by rádi vyráběli dál, ale automobilka se potýká s jiným problémem.
Za zastavením výroby stojí velmi slabá poptávka, která již dlouhodobě klesá. Ač se na našem trhu 500L daří, v Evropě úspěchy neslaví. V roce 2012, kdy jej Fiat přivedl na trh, se mu ještě dařilo. O retro MPV však v současnosti jeví zájem jen minimum evropských zákazníků.
Jak dlouho bude linka stát, Fiat neoznámil. Nyní pracuje na způsobu, jak prodej 500L podpořit. Prozatímním doplňování nabídky o nové verze, jako jsou prodloužená 500L Living a nebo odolně vyhlížející 500L Trekking, moc nepomohly, co si Fiat přichystá nyní?
Zdroj: Fiat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?