Poprvé jsme měli možnost odvážný sedan Exalt od Peugeotu vidět na pekingském autosalonu. Vypadalo to, že s ním má Peugeot plány jen v Asii, vše ale je nejspíše jinak.
Verze, kterou Peugeot představí v Paříži, se decentně liší od té „čínské“. Zejména v interiéru nalezneme výrazné změny. Dekor v interiéru je vyroben ze speciálního materiálu, který vypadá jako dřevo, ve skutečnosti se však jedná o recyklovaný papír.
Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 litru, který důvěrně znáte z RCZ R. Tento turbomotor produkuje 270 koní a 300 N.m. točivého momentu. To však není vše. Zatímco 1,6 THP pohání přední kola, na ty zadní putuje síla z elektromotoru, který poskytuje 50 kW. Celkově tak Exalt disponuje výkonem 340 koní při hmotnosti 1700 kg.
To jaké má s Exaltem plány samotná automobilka, zůstává ve hvězdách. Již nyní však můžeme doufat v sériovou výrobu, více méně pozměněného Exaltu. Zda se dostane jen na čínský trh, nebo i na evropský, to si už odhadovat netroufáme.
Zdroj: Peugeot
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?