Poprvé jsme měli možnost odvážný sedan Exalt od Peugeotu vidět na pekingském autosalonu. Vypadalo to, že s ním má Peugeot plány jen v Asii, vše ale je nejspíše jinak.
Verze, kterou Peugeot představí v Paříži, se decentně liší od té „čínské“. Zejména v interiéru nalezneme výrazné změny. Dekor v interiéru je vyroben ze speciálního materiálu, který vypadá jako dřevo, ve skutečnosti se však jedná o recyklovaný papír.
Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 litru, který důvěrně znáte z RCZ R. Tento turbomotor produkuje 270 koní a 300 N.m. točivého momentu. To však není vše. Zatímco 1,6 THP pohání přední kola, na ty zadní putuje síla z elektromotoru, který poskytuje 50 kW. Celkově tak Exalt disponuje výkonem 340 koní při hmotnosti 1700 kg.
To jaké má s Exaltem plány samotná automobilka, zůstává ve hvězdách. Již nyní však můžeme doufat v sériovou výrobu, více méně pozměněného Exaltu. Zda se dostane jen na čínský trh, nebo i na evropský, to si už odhadovat netroufáme.
Zdroj: Peugeot
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?