Bugatti opět koketuje s myšlenkou, vyrábět luxusní, extrémně výkonný a rychlý čtyřdveřový sedan. Dočkáme se ho, či nikoliv?
Jistě víte, že Bugatti vlastní koncern Volkswagen, který se velmi rád chlubil úspěchy Veyronu. To, že jeho výroba je značně prodělečná, už moc nezmiňoval. Teď by rád vyráběl sedan, nebo alespoň o tom uvažuje.
Myšlenka super výkonného a rychlého sedanu je vskutku zajímavá a bez pochyb by si takové auto našlo své majitele. Však se mluví o výkonu minimálně 1000 kW, což se promítne v jízdních výkonech. Maximální rychlosti přes 370 km/h nebo zrychlení během tří až čtyř vteřin.
Sedan by samozřejmě nabídl prvotřídní interiér, který by posádku hýčkal nejvyšším luxusem. Materiály, zpracování i exkluzivita by byla na té nejlepší úrovni. Na druhou stranu, Bugatti by si za takový vůz jistě nechalo velmi dobře zaplatit. Zda by se výroba i přes astronomickou částku vyplatila, tím si nejsme jisti. Pokud však Bugatti začne čtyřdveřový sedan vyrábět, budeme si jisti, že prodělečný nebude, to si v současné době nemůže, ani tak velký koncern jako je Volkswagen, dovolit.
Zdroj: Bugatti
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.