Bugatti opět koketuje s myšlenkou, vyrábět luxusní, extrémně výkonný a rychlý čtyřdveřový sedan. Dočkáme se ho, či nikoliv?
Jistě víte, že Bugatti vlastní koncern Volkswagen, který se velmi rád chlubil úspěchy Veyronu. To, že jeho výroba je značně prodělečná, už moc nezmiňoval. Teď by rád vyráběl sedan, nebo alespoň o tom uvažuje.
Myšlenka super výkonného a rychlého sedanu je vskutku zajímavá a bez pochyb by si takové auto našlo své majitele. Však se mluví o výkonu minimálně 1000 kW, což se promítne v jízdních výkonech. Maximální rychlosti přes 370 km/h nebo zrychlení během tří až čtyř vteřin.
Sedan by samozřejmě nabídl prvotřídní interiér, který by posádku hýčkal nejvyšším luxusem. Materiály, zpracování i exkluzivita by byla na té nejlepší úrovni. Na druhou stranu, Bugatti by si za takový vůz jistě nechalo velmi dobře zaplatit. Zda by se výroba i přes astronomickou částku vyplatila, tím si nejsme jisti. Pokud však Bugatti začne čtyřdveřový sedan vyrábět, budeme si jisti, že prodělečný nebude, to si v současné době nemůže, ani tak velký koncern jako je Volkswagen, dovolit.
Zdroj: Bugatti
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.