Druhá generace Škody Fabia je teď prodejním trhákem. Škodovka dělá mimořádné směny, ale ani tak nedokáže uspokojit poptávku. Co s tím provede?
Výběhová Fabie II. je nabízena za mimořádně výhodné ceny, což si spousta Čechů nechce nechat ujít. I přes to, že Boleslavská Škodovka vyprodává sklady a vyhlašuje mimořádné směny, nedaří se jí poptávku uspokojit a již nyní je jasné, že se na mnohé zákazníky nedostane.
Vedení Škodovky tak nabízí náhradní řešení. Těm, na které „stará“ Fabie nezbyde, nabídne automobilka novou Fabii a to přednostně. Zda bude za stejnou cenu jako součastná výběhová generace, to se neví. Končící model začíná na částce 219 900,-.
Fabii za akční ceny si nenechalo v Červenci ujít 5508 zákazníků, což je meziroční 30% nárůst. To jen potvrzuje dobrou kondici domácí automobilky, která již devátým měsícem v řadě zvyšuje prodeje. Zároveň předpokládá, že ve znamení růstu bude celý zbytek roku. Vzhledem k tomu, že se „stará“ Fabie dočkala velkého prodejního úspěchu (na rozdíl od Octavie II. před příchodem třetí generace) a nová Fabie velkou část potenciálních zákazníků oslovila po stránce designu, můžeme předpokládat, že Škoda v růstu prodejů pokračovat bude.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?