Tuzemská automobilka Škoda Auto postupně poodhaluje třetí generaci Fabie. My vám v tomto článku všechny poodhalené „střípky“ seskládáme a nabídneme mozaiku nejdůležitějších informací.
Věnovat se budeme především technice, změnám v konstrukci vozu a nebo použitým motorizacím.
Technika – vyztužení, zvýšení komfortu a snížení hmotnosti
Začneme samotnou karoserií. Ta projde výraznými konstrukčními změnami. Nová Fabie nabídne zákazníkům možnost prosklené střechy, která se těší veliké oblibě u Octavie a Rapidu Spaceback. Z toho důvodu dojde k výraznému přepracování střechy, což má za následek vznik dvou variant. Jedna bude bez výztuží na úrovni B sloupků, druhá naopak výztuže dostane. Zároveň se zapracovalo na snižování hmotnosti. Výsledkem je o 13% vyšší podíl dílů z lisované oceli za tepla. Fabie v závislosti na motorizaci, „zhubne“ o 40 až 64 kg. Mimochodem, nejlehčí verze Fabie bude vážit pod 1 tunu, konkrétně 980 kg.
Podvozek se shoduje se současným VW Polo a Seatem Ibiza. Většina podvozkových dílů však projde modernizací. Fabie z toho vytěží daleko lepší jízdní vlastnosti a to zvláště na rozbitých cestách, zároveň se uspoří místo v příčném směru, což umožní umístění 6-ti stupňových manuálních převodovek.
Motory – převládají tříválce, výkon vroste, spotřeba klesne
Rozsáhlé změny čeká i motorový prostor. Nikoliv kvůli uspořádání komponentů, ale kvůli motorizacím. Základem bude 1,0 MPI s výkonem 44kW a 95 N.m. točivého momentu. Čekat můžeme i silnější variantu litrového tříválce posilněného na 55 kW a se shodným točivým momentem 95 N.m. O svižnější svezení se budou starat přeplňované čtyřválce 1,2 TSI naladěné na 66 kW 160 N.m. a 81 kW a 175 N.m. Velké změny proběhnou v nabízené paletě vznětových agregátů, kde stávající 1,6 TDI nahradí 1,4 TDI. Bude se jednat o tříválec s 12 ventilovou technikou. Nabízen bude ve třech výkonových variantách. První a nejslabší (Greenline) bude mít výkon 55 kW a 210 N.m. silnější 66 kW verze bude mít točivý moment 230 N.m. a nejsilnější verze se 77 kW a 250 N.m. uzavře nabídku vznětových motorizací. Nejúspornější motorizace (1,4 TDI Greenline) bude dosahovat spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.
Zítra se můžete těšit na kompletní odhalení nové Fabie, proto sledujte AutoRoad.cz nebo náš Facebook, který naleznete v odkazu zde.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.