Vše o nové Fabii třetí generace

Škoda Fabia
Škoda Fabia, foto: Škoda Auto
ar2 18. srpna 2014 19:13
Sdílej:

Tuzemská automobilka Škoda Auto postupně poodhaluje třetí generaci Fabie. My vám v tomto článku všechny poodhalené „střípky“ seskládáme a nabídneme mozaiku nejdůležitějších informací.

Věnovat se budeme především technice, změnám v konstrukci vozu a nebo použitým motorizacím.

Technika – vyztužení, zvýšení komfortu a snížení hmotnosti

Začneme samotnou karoserií. Ta projde výraznými konstrukčními změnami. Nová Fabie nabídne zákazníkům možnost prosklené střechy, která se těší veliké oblibě u Octavie a Rapidu Spaceback. Z toho důvodu dojde k výraznému přepracování střechy, což má za následek vznik dvou variant. Jedna bude bez výztuží na úrovni B sloupků, druhá naopak výztuže dostane. Zároveň se zapracovalo na snižování hmotnosti. Výsledkem je o 13% vyšší podíl dílů z lisované oceli za tepla. Fabie v závislosti na motorizaci, „zhubne“ o 40 až 64 kg. Mimochodem, nejlehčí verze Fabie bude vážit pod 1 tunu, konkrétně 980 kg.

Podvozek se shoduje se současným VW Polo a Seatem Ibiza. Většina podvozkových dílů však projde modernizací. Fabie z toho vytěží daleko lepší jízdní vlastnosti a to zvláště na rozbitých cestách, zároveň se uspoří místo v příčném směru, což umožní umístění 6-ti stupňových manuálních převodovek.

Motory – převládají tříválce, výkon vroste, spotřeba klesne

Rozsáhlé změny čeká i motorový prostor. Nikoliv kvůli uspořádání komponentů, ale kvůli motorizacím. Základem bude 1,0 MPI s výkonem 44kW a 95 N.m. točivého momentu. Čekat můžeme i silnější variantu litrového tříválce posilněného na 55 kW a se shodným točivým momentem 95 N.m. O svižnější svezení se budou starat přeplňované čtyřválce 1,2 TSI naladěné na 66 kW 160 N.m. a 81 kW a 175 N.m. Velké změny proběhnou v nabízené paletě vznětových agregátů, kde stávající 1,6 TDI nahradí 1,4 TDI. Bude se jednat o tříválec s 12 ventilovou technikou. Nabízen bude ve třech výkonových variantách. První a nejslabší (Greenline) bude mít výkon 55 kW a 210 N.m. silnější 66 kW verze bude mít točivý moment 230 N.m. a nejsilnější verze se 77 kW a 250 N.m. uzavře nabídku vznětových motorizací. Nejúspornější motorizace (1,4 TDI Greenline) bude dosahovat spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.

Zítra se můžete těšit na kompletní odhalení nové Fabie, proto sledujte AutoRoad.cz nebo náš Facebook, který naleznete v odkazu zde.

 

 

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?