Vše o nové Fabii třetí generace

Škoda Fabia
Škoda Fabia, foto: Škoda Auto
ar2 18. srpna 2014 19:13
Sdílej:

Tuzemská automobilka Škoda Auto postupně poodhaluje třetí generaci Fabie. My vám v tomto článku všechny poodhalené „střípky“ seskládáme a nabídneme mozaiku nejdůležitějších informací.

Věnovat se budeme především technice, změnám v konstrukci vozu a nebo použitým motorizacím.

Technika – vyztužení, zvýšení komfortu a snížení hmotnosti

Začneme samotnou karoserií. Ta projde výraznými konstrukčními změnami. Nová Fabie nabídne zákazníkům možnost prosklené střechy, která se těší veliké oblibě u Octavie a Rapidu Spaceback. Z toho důvodu dojde k výraznému přepracování střechy, což má za následek vznik dvou variant. Jedna bude bez výztuží na úrovni B sloupků, druhá naopak výztuže dostane. Zároveň se zapracovalo na snižování hmotnosti. Výsledkem je o 13% vyšší podíl dílů z lisované oceli za tepla. Fabie v závislosti na motorizaci, „zhubne“ o 40 až 64 kg. Mimochodem, nejlehčí verze Fabie bude vážit pod 1 tunu, konkrétně 980 kg.

Podvozek se shoduje se současným VW Polo a Seatem Ibiza. Většina podvozkových dílů však projde modernizací. Fabie z toho vytěží daleko lepší jízdní vlastnosti a to zvláště na rozbitých cestách, zároveň se uspoří místo v příčném směru, což umožní umístění 6-ti stupňových manuálních převodovek.

Motory – převládají tříválce, výkon vroste, spotřeba klesne

Rozsáhlé změny čeká i motorový prostor. Nikoliv kvůli uspořádání komponentů, ale kvůli motorizacím. Základem bude 1,0 MPI s výkonem 44kW a 95 N.m. točivého momentu. Čekat můžeme i silnější variantu litrového tříválce posilněného na 55 kW a se shodným točivým momentem 95 N.m. O svižnější svezení se budou starat přeplňované čtyřválce 1,2 TSI naladěné na 66 kW 160 N.m. a 81 kW a 175 N.m. Velké změny proběhnou v nabízené paletě vznětových agregátů, kde stávající 1,6 TDI nahradí 1,4 TDI. Bude se jednat o tříválec s 12 ventilovou technikou. Nabízen bude ve třech výkonových variantách. První a nejslabší (Greenline) bude mít výkon 55 kW a 210 N.m. silnější 66 kW verze bude mít točivý moment 230 N.m. a nejsilnější verze se 77 kW a 250 N.m. uzavře nabídku vznětových motorizací. Nejúspornější motorizace (1,4 TDI Greenline) bude dosahovat spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.

Zítra se můžete těšit na kompletní odhalení nové Fabie, proto sledujte AutoRoad.cz nebo náš Facebook, který naleznete v odkazu zde.

 

 

 

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.