Tuzemská automobilka Škoda Auto postupně poodhaluje třetí generaci Fabie. My vám v tomto článku všechny poodhalené „střípky“ seskládáme a nabídneme mozaiku nejdůležitějších informací.
Věnovat se budeme především technice, změnám v konstrukci vozu a nebo použitým motorizacím.
Technika – vyztužení, zvýšení komfortu a snížení hmotnosti
Začneme samotnou karoserií. Ta projde výraznými konstrukčními změnami. Nová Fabie nabídne zákazníkům možnost prosklené střechy, která se těší veliké oblibě u Octavie a Rapidu Spaceback. Z toho důvodu dojde k výraznému přepracování střechy, což má za následek vznik dvou variant. Jedna bude bez výztuží na úrovni B sloupků, druhá naopak výztuže dostane. Zároveň se zapracovalo na snižování hmotnosti. Výsledkem je o 13% vyšší podíl dílů z lisované oceli za tepla. Fabie v závislosti na motorizaci, „zhubne“ o 40 až 64 kg. Mimochodem, nejlehčí verze Fabie bude vážit pod 1 tunu, konkrétně 980 kg.
Podvozek se shoduje se současným VW Polo a Seatem Ibiza. Většina podvozkových dílů však projde modernizací. Fabie z toho vytěží daleko lepší jízdní vlastnosti a to zvláště na rozbitých cestách, zároveň se uspoří místo v příčném směru, což umožní umístění 6-ti stupňových manuálních převodovek.
Motory – převládají tříválce, výkon vroste, spotřeba klesne
Rozsáhlé změny čeká i motorový prostor. Nikoliv kvůli uspořádání komponentů, ale kvůli motorizacím. Základem bude 1,0 MPI s výkonem 44kW a 95 N.m. točivého momentu. Čekat můžeme i silnější variantu litrového tříválce posilněného na 55 kW a se shodným točivým momentem 95 N.m. O svižnější svezení se budou starat přeplňované čtyřválce 1,2 TSI naladěné na 66 kW 160 N.m. a 81 kW a 175 N.m. Velké změny proběhnou v nabízené paletě vznětových agregátů, kde stávající 1,6 TDI nahradí 1,4 TDI. Bude se jednat o tříválec s 12 ventilovou technikou. Nabízen bude ve třech výkonových variantách. První a nejslabší (Greenline) bude mít výkon 55 kW a 210 N.m. silnější 66 kW verze bude mít točivý moment 230 N.m. a nejsilnější verze se 77 kW a 250 N.m. uzavře nabídku vznětových motorizací. Nejúspornější motorizace (1,4 TDI Greenline) bude dosahovat spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.
Zítra se můžete těšit na kompletní odhalení nové Fabie, proto sledujte AutoRoad.cz nebo náš Facebook, který naleznete v odkazu zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.