Průměrná cena ojetého vozu na našem trhu se letos zvýšila. Minulý rok měly ojeté vozy v tuzemských bazarech průměrnou cenu 150 000, letos o 48 000 vyšší, takže dnes v bazarech stojí vozy průměrně 198 000 korun. To však není vše.
Statistika společnosti Cebia sbírá data celý rok. Nejen o ceně vozu, stáří, ale také jak dlouho trvá, než se vůz prodá a samozřejmě o jaký vůz se jedná. Máme tak k dispozici spoustu zajímavých údajů.
Češi si začínají uvědomovat, že kupovat úplně nejlevnější vozy (většinou s nejhorším stavem), se jim často ani nevyplatí, to samozřejmě potvrzují statistiky. Češi si také uvědomili, že kupovat nové auto, znamená okamžitou ztrátu na ceně a tak raději sáhnou po ojetině, jejichž cena je vyšší než 350 000 Kč, tedy cena, za kterou si pořídíte nové auto.
Stále je nejvyšší zájem o vozy s cenovkou do 100 000 Kč. Meziročně však podíl klesl ze 42% na 39%. Logicky tak musel stoupnout podíl prodeje vozů jiné „cenové skupiny“. Zákazníci častěji vyhledávají vozy s cenovkou nad 350 000 Kč, zároveň roste i vyšší poptávka o vozy s první registrací u nás. Dovezená vozidla ztrácí důvěru zákazníků.
Vozidel s udávaným stavem tachometru přes 200 tisíc kilometrů se stále prodává do 13 %, což neodpovídá spektru stáří prodávaných ojetin.
Zajímavé změny se děli v žebříčku nejžádanějších ojetých vozů. Stále vévodí Škoda Octavie, která posílila o 0,5% na 10,3%. Na druhém místě samozřejmě Škoda Fabia, která však zaznamenala nižší zájem zákazníků, který klesl o 0,9% na 7,9%. Promítá se do toho očekávaný příchod třetí generace a také přítomnost Škody Rapid, které se již v bazarech objevují. Za Fabií se umístil Ford Focus s 2,6% a Volkswagen Golf s 2,5%. Prvních pět uzavírá Volkswagen Passa s 1,9%.
V prvním pololetí tohoto roku bylo nejprodávanější ojeté auto 4-6 let staré. Z celkového počtu prodaných aut, mělo tento věk 39% (zvýšení o 13%! ). Průměrný udávaný stav kilometrů (na tachometru) byl 120 000 km. Nejoblíbenější barva byla šedý, modrá a podíl bílé se meziročně výrazně zvýšil.
Nakonec ohledně doby, za kterou se ojetý vůz prodá. Minulý rok se vůz prodával průměrně 81 dní. Letos ojetina zmizí z prodejní plochy průměrně o 12 dní dříve, tedy za 69 dní.
Zdroj: Cebia
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.