Průměrná cena ojetého vozu na našem trhu se letos zvýšila. Minulý rok měly ojeté vozy v tuzemských bazarech průměrnou cenu 150 000, letos o 48 000 vyšší, takže dnes v bazarech stojí vozy průměrně 198 000 korun. To však není vše.
Statistika společnosti Cebia sbírá data celý rok. Nejen o ceně vozu, stáří, ale také jak dlouho trvá, než se vůz prodá a samozřejmě o jaký vůz se jedná. Máme tak k dispozici spoustu zajímavých údajů.
Češi si začínají uvědomovat, že kupovat úplně nejlevnější vozy (většinou s nejhorším stavem), se jim často ani nevyplatí, to samozřejmě potvrzují statistiky. Češi si také uvědomili, že kupovat nové auto, znamená okamžitou ztrátu na ceně a tak raději sáhnou po ojetině, jejichž cena je vyšší než 350 000 Kč, tedy cena, za kterou si pořídíte nové auto.
Stále je nejvyšší zájem o vozy s cenovkou do 100 000 Kč. Meziročně však podíl klesl ze 42% na 39%. Logicky tak musel stoupnout podíl prodeje vozů jiné „cenové skupiny“. Zákazníci častěji vyhledávají vozy s cenovkou nad 350 000 Kč, zároveň roste i vyšší poptávka o vozy s první registrací u nás. Dovezená vozidla ztrácí důvěru zákazníků.
Vozidel s udávaným stavem tachometru přes 200 tisíc kilometrů se stále prodává do 13 %, což neodpovídá spektru stáří prodávaných ojetin.
Zajímavé změny se děli v žebříčku nejžádanějších ojetých vozů. Stále vévodí Škoda Octavie, která posílila o 0,5% na 10,3%. Na druhém místě samozřejmě Škoda Fabia, která však zaznamenala nižší zájem zákazníků, který klesl o 0,9% na 7,9%. Promítá se do toho očekávaný příchod třetí generace a také přítomnost Škody Rapid, které se již v bazarech objevují. Za Fabií se umístil Ford Focus s 2,6% a Volkswagen Golf s 2,5%. Prvních pět uzavírá Volkswagen Passa s 1,9%.
V prvním pololetí tohoto roku bylo nejprodávanější ojeté auto 4-6 let staré. Z celkového počtu prodaných aut, mělo tento věk 39% (zvýšení o 13%! ). Průměrný udávaný stav kilometrů (na tachometru) byl 120 000 km. Nejoblíbenější barva byla šedý, modrá a podíl bílé se meziročně výrazně zvýšil.
Nakonec ohledně doby, za kterou se ojetý vůz prodá. Minulý rok se vůz prodával průměrně 81 dní. Letos ojetina zmizí z prodejní plochy průměrně o 12 dní dříve, tedy za 69 dní.
Zdroj: Cebia
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.