Průměrná cena ojetého vozu na našem trhu se letos zvýšila. Minulý rok měly ojeté vozy v tuzemských bazarech průměrnou cenu 150 000, letos o 48 000 vyšší, takže dnes v bazarech stojí vozy průměrně 198 000 korun. To však není vše.
Statistika společnosti Cebia sbírá data celý rok. Nejen o ceně vozu, stáří, ale také jak dlouho trvá, než se vůz prodá a samozřejmě o jaký vůz se jedná. Máme tak k dispozici spoustu zajímavých údajů.
Češi si začínají uvědomovat, že kupovat úplně nejlevnější vozy (většinou s nejhorším stavem), se jim často ani nevyplatí, to samozřejmě potvrzují statistiky. Češi si také uvědomili, že kupovat nové auto, znamená okamžitou ztrátu na ceně a tak raději sáhnou po ojetině, jejichž cena je vyšší než 350 000 Kč, tedy cena, za kterou si pořídíte nové auto.
Stále je nejvyšší zájem o vozy s cenovkou do 100 000 Kč. Meziročně však podíl klesl ze 42% na 39%. Logicky tak musel stoupnout podíl prodeje vozů jiné „cenové skupiny“. Zákazníci častěji vyhledávají vozy s cenovkou nad 350 000 Kč, zároveň roste i vyšší poptávka o vozy s první registrací u nás. Dovezená vozidla ztrácí důvěru zákazníků.
Vozidel s udávaným stavem tachometru přes 200 tisíc kilometrů se stále prodává do 13 %, což neodpovídá spektru stáří prodávaných ojetin.
Zajímavé změny se děli v žebříčku nejžádanějších ojetých vozů. Stále vévodí Škoda Octavie, která posílila o 0,5% na 10,3%. Na druhém místě samozřejmě Škoda Fabia, která však zaznamenala nižší zájem zákazníků, který klesl o 0,9% na 7,9%. Promítá se do toho očekávaný příchod třetí generace a také přítomnost Škody Rapid, které se již v bazarech objevují. Za Fabií se umístil Ford Focus s 2,6% a Volkswagen Golf s 2,5%. Prvních pět uzavírá Volkswagen Passa s 1,9%.
V prvním pololetí tohoto roku bylo nejprodávanější ojeté auto 4-6 let staré. Z celkového počtu prodaných aut, mělo tento věk 39% (zvýšení o 13%! ). Průměrný udávaný stav kilometrů (na tachometru) byl 120 000 km. Nejoblíbenější barva byla šedý, modrá a podíl bílé se meziročně výrazně zvýšil.
Nakonec ohledně doby, za kterou se ojetý vůz prodá. Minulý rok se vůz prodával průměrně 81 dní. Letos ojetina zmizí z prodejní plochy průměrně o 12 dní dříve, tedy za 69 dní.
Zdroj: Cebia
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.