Průměrná cena ojetého vozu na našem trhu se letos zvýšila. Minulý rok měly ojeté vozy v tuzemských bazarech průměrnou cenu 150 000, letos o 48 000 vyšší, takže dnes v bazarech stojí vozy průměrně 198 000 korun. To však není vše.
Statistika společnosti Cebia sbírá data celý rok. Nejen o ceně vozu, stáří, ale také jak dlouho trvá, než se vůz prodá a samozřejmě o jaký vůz se jedná. Máme tak k dispozici spoustu zajímavých údajů.
Češi si začínají uvědomovat, že kupovat úplně nejlevnější vozy (většinou s nejhorším stavem), se jim často ani nevyplatí, to samozřejmě potvrzují statistiky. Češi si také uvědomili, že kupovat nové auto, znamená okamžitou ztrátu na ceně a tak raději sáhnou po ojetině, jejichž cena je vyšší než 350 000 Kč, tedy cena, za kterou si pořídíte nové auto.
Stále je nejvyšší zájem o vozy s cenovkou do 100 000 Kč. Meziročně však podíl klesl ze 42% na 39%. Logicky tak musel stoupnout podíl prodeje vozů jiné „cenové skupiny“. Zákazníci častěji vyhledávají vozy s cenovkou nad 350 000 Kč, zároveň roste i vyšší poptávka o vozy s první registrací u nás. Dovezená vozidla ztrácí důvěru zákazníků.
Vozidel s udávaným stavem tachometru přes 200 tisíc kilometrů se stále prodává do 13 %, což neodpovídá spektru stáří prodávaných ojetin.
Zajímavé změny se děli v žebříčku nejžádanějších ojetých vozů. Stále vévodí Škoda Octavie, která posílila o 0,5% na 10,3%. Na druhém místě samozřejmě Škoda Fabia, která však zaznamenala nižší zájem zákazníků, který klesl o 0,9% na 7,9%. Promítá se do toho očekávaný příchod třetí generace a také přítomnost Škody Rapid, které se již v bazarech objevují. Za Fabií se umístil Ford Focus s 2,6% a Volkswagen Golf s 2,5%. Prvních pět uzavírá Volkswagen Passa s 1,9%.
V prvním pololetí tohoto roku bylo nejprodávanější ojeté auto 4-6 let staré. Z celkového počtu prodaných aut, mělo tento věk 39% (zvýšení o 13%! ). Průměrný udávaný stav kilometrů (na tachometru) byl 120 000 km. Nejoblíbenější barva byla šedý, modrá a podíl bílé se meziročně výrazně zvýšil.
Nakonec ohledně doby, za kterou se ojetý vůz prodá. Minulý rok se vůz prodával průměrně 81 dní. Letos ojetina zmizí z prodejní plochy průměrně o 12 dní dříve, tedy za 69 dní.
Zdroj: Cebia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.