Do několika let přijde BMW s bezdrátovým dobíjením svých elektromobilů, které vůz dokáže nabít za několik hodin.
Bezdrátové indukční dobíjení bude v podlaze vozu obsahovat základní desku a lehkou dobíjecí cívku na spodní části podvozku vozu. K dobíjení bez propojování kabely pak dojde v případě, že vůz zaparkuje tak, aby tyto dvě věci byly co nejvíce u sebe, pak už nic nebrání, aby se baterie začali dobíjet.
Dle slov automobilky BMW má systém nabíjecí tempo 3,6 kW a účinnost 90%, klasická nabíječka s kabelem je tak stále účinnější ale i tak se prý bezdrátově vozidla dobijí za tři hodiny. Až po čase se nabíjecí tempo zvýší na hodnotu 7 KW, což samozřejmě zkrátí dobu nabíjení. Nový bezdrátový systém můžeme u hybridních modelů BMW očekávat v nejbližších letech.
zdroj: Worldcarfans.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.