Šéf Fiatu prosí své potencionální zákazníky, ať si nepořizují jeden z jeho modelů. Nepřipadá vám to trochu divné, v době kdy se bojuje o každého kupce?
V rozhovoru pro Brookings Institution pronesl Sergia Marchionne kontroverzní výrok: „Pokud uvažujete o koupi Fiatu 500e, doufám, že ho nekoupíte, protože pokaždé, když se jeden prodá, stojí mě to 10 250 dolarů.“
Elektro verze „fiátku“ 500 nakonec stojí automobilku více, než se čekávalo. Nyní je ztráta na jednom prodaném kusu v přepočtu téměř 205 000 Kč. Před dvěma lety se předpokládalo, že to bude cca. 130 000 Kč.
Pokud nemáte rádi Fiat, a chcete mu co nejvíce uškodit, tak si jeden kupte. Jenže kvůli tomu budete muset jet až do Kalifornie, kde je jako na jediném místě na světě v prodeji. Získáte tak elektromobil, který disponuje 24kWh Li-Ion akumulátory a elektromotorem o výkonu 113 koní a maximem točivého momentu 200 Nm. Maximální rychlost je omezena na 137 km/h a na jedno nabití by jste měli ujet až 140 km.
Zdroj: worldcarfans.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?