Vítězný návrat týmu Alpine v roce 2013 – vítězství a tři účasti na stupních vítězů v rámci ELMS – potvrdil nový elán legendární značky. Pro tuto druhou sezónu se prioritou stává závod 24 hodin Le Mans.
Pro svůj loňský návrat k závodění podnikl tým Alpine nevídanou cestu korunovanou v European Le Mans Series (ELMS). V roce 2014 přichází tým Signatech-Alpine s novými ambicemi v podobě obhajoby svého titulu a usiluje o stupeň vítězů LM P2 na závodech 24 hodin Le Mans.
Za volantem týmu Alpine A450 bude tuto sezónu znovu vítěz European Le Mans Series v roce 2013 Nelson Panciatici. „Od chvíle, kdy jsem nad hlavu zdvihl pohár ELMS, nemyslím na nic jiného: chci vítězství rozšířit o další.“
Ve svých 22 letech začíná Oliver Webb ve vytrvalostních závodech po dlouhé kariéře strávené v jednomístných vozech. Podle členů svého týmu počítá s využitím svých zkušeností, aby se prosadil se značkou Signatech-Alpine. Jeho zajímavé vazby s Francií, jeho matka je Francouzska, představují pouze další skutečnost, která mu pomůže se začlenit.
Pro mě je to nové dobrodružství,“ zdůrazňuje Oliver. „Miluju atmosféru, která panuje při závodech. Pilotovat pro Signatech-Alpine je nejlepší způsob jak v této kategorii začít. Alpine je značka, která je součástí automobilového dědictví a historie Le Mans.“
Alpine A450 bude za účelem prvních oficiálních testů Europen Le Mans Series na trati od 1. a 2. dubna na okruhu Paul Ricard.
Zdroj: Alpine
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?