Koncern PSA získal již 10% segmentu luxusních vozů na trhu v Číně. Tento úspěch je hlavně díky Citroënu a jeho divize DS, která v nejlidnatější zemi světa sklízí úspěch.
Citroën by rád v následujících čtyřech letech prodal v Číně 200 000 modelů DS, tedy nikoliv modelů, ale automobilů pod touto značkou. V Číně je totiž divize DS brána jako samostatná značka. Je to podivuhodné, že právě Francouzký koncern PSA tak dobře získává podíl na trhu v luxusním segmentu. Jejich kuchařka na úspěch je jednoduchá, správné nastavení ceny, vytvoření nové značky a zacílení na vhodné klienty.
Právě zacílení na vhodné klienty mělo na úspěchu největší podíl. „Byznysmen, který zvažuje nákup třeba Audi A6, si nikdy nepořídí vůz DS5. Ten si koupí spíše lidé pracující v lifestylovém odvětví, například návrháři,“ říká Arnauld Ribault, šéf divize DS pro Čínu.
Za úspěchem také stojí cena. Například Citroën DS 5LS stojí 149 900 čínských yuanů (v přepočtu asi 480 000 Kč), kdežto čínské Audi A3 sedan stojí 199 900 RMB (v přepočtu 640 000 Kč).
PSA se tak bude snažit zvýšit podíl v tomto segmentu. Svou dealerskou síť chtějí rozšířit na více než 100 prodejců, zároveň se pro tamní trh chystají modely určené jen pro Čínu.
Zdroj: Autoweek.nl
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.