Koncern PSA získal již 10% segmentu luxusních vozů na trhu v Číně. Tento úspěch je hlavně díky Citroënu a jeho divize DS, která v nejlidnatější zemi světa sklízí úspěch.
Citroën by rád v následujících čtyřech letech prodal v Číně 200 000 modelů DS, tedy nikoliv modelů, ale automobilů pod touto značkou. V Číně je totiž divize DS brána jako samostatná značka. Je to podivuhodné, že právě Francouzký koncern PSA tak dobře získává podíl na trhu v luxusním segmentu. Jejich kuchařka na úspěch je jednoduchá, správné nastavení ceny, vytvoření nové značky a zacílení na vhodné klienty.
Právě zacílení na vhodné klienty mělo na úspěchu největší podíl. „Byznysmen, který zvažuje nákup třeba Audi A6, si nikdy nepořídí vůz DS5. Ten si koupí spíše lidé pracující v lifestylovém odvětví, například návrháři,“ říká Arnauld Ribault, šéf divize DS pro Čínu.
Za úspěchem také stojí cena. Například Citroën DS 5LS stojí 149 900 čínských yuanů (v přepočtu asi 480 000 Kč), kdežto čínské Audi A3 sedan stojí 199 900 RMB (v přepočtu 640 000 Kč).
PSA se tak bude snažit zvýšit podíl v tomto segmentu. Svou dealerskou síť chtějí rozšířit na více než 100 prodejců, zároveň se pro tamní trh chystají modely určené jen pro Čínu.
Zdroj: Autoweek.nl
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?