Koncern PSA získal již 10% segmentu luxusních vozů na trhu v Číně. Tento úspěch je hlavně díky Citroënu a jeho divize DS, která v nejlidnatější zemi světa sklízí úspěch.
Citroën by rád v následujících čtyřech letech prodal v Číně 200 000 modelů DS, tedy nikoliv modelů, ale automobilů pod touto značkou. V Číně je totiž divize DS brána jako samostatná značka. Je to podivuhodné, že právě Francouzký koncern PSA tak dobře získává podíl na trhu v luxusním segmentu. Jejich kuchařka na úspěch je jednoduchá, správné nastavení ceny, vytvoření nové značky a zacílení na vhodné klienty.
Právě zacílení na vhodné klienty mělo na úspěchu největší podíl. „Byznysmen, který zvažuje nákup třeba Audi A6, si nikdy nepořídí vůz DS5. Ten si koupí spíše lidé pracující v lifestylovém odvětví, například návrháři,“ říká Arnauld Ribault, šéf divize DS pro Čínu.
Za úspěchem také stojí cena. Například Citroën DS 5LS stojí 149 900 čínských yuanů (v přepočtu asi 480 000 Kč), kdežto čínské Audi A3 sedan stojí 199 900 RMB (v přepočtu 640 000 Kč).
PSA se tak bude snažit zvýšit podíl v tomto segmentu. Svou dealerskou síť chtějí rozšířit na více než 100 prodejců, zároveň se pro tamní trh chystají modely určené jen pro Čínu.
Zdroj: Autoweek.nl
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.