Velmi zajímavá studie prokázala, že zvýšení rychlostních limitů sníží absolutní počet nehod. Nejde o nějaký odhad, ale o podrobnou studii Dánského silničního ředitelství, která trvala dva roky.
Zažité předsudky o tom, že vysoká rychlost zabíjí, jsou tak vyvráceny touto studií. Zvýšení rychlostních limitů naopak nehodovost sníží. Však s tímto tvrzení již přišli Australané.
Studie se zabývala dvouproudými silnicemi bez ohledu na jejich třídu. Na nich Dánské silniční ředitelství zvýšilo limit 80 km/h o deset kilometrů na maximální povolenou rychlost 90 km/h. To vedlo ke snížení rozdílu rychlosti nejpomaleji a nejrychleji jedoucími auty. Zajímavé je, že nejpomalejší řidiči celkově zrychlili a 15% nejrychlejších zpomalilo v průměru o 1 km/h. V konečném důsledku, nebylo nutné tolik předjíždět a tím se snížil počet nehod.
Dánské ředitelství silnic limity rychlosti už zvyšovalo. Stalo se tak v roce 2005, kdy zvýšili maximální rychlost na dálnicích ze 110 na 130 km/h. Tento krok vedl ke snížení počtu mrtvých na dálnicích. Mluvčí Aliance britských řidičů se staví k tomuto výzkumu s výhradami. Konkrétně mluví o tom, že nezáleží pouze na riziku nehody, ale také na riziku zranění při případné nehodě.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?