Velmi zajímavá studie prokázala, že zvýšení rychlostních limitů sníží absolutní počet nehod. Nejde o nějaký odhad, ale o podrobnou studii Dánského silničního ředitelství, která trvala dva roky.
Zažité předsudky o tom, že vysoká rychlost zabíjí, jsou tak vyvráceny touto studií. Zvýšení rychlostních limitů naopak nehodovost sníží. Však s tímto tvrzení již přišli Australané.
Studie se zabývala dvouproudými silnicemi bez ohledu na jejich třídu. Na nich Dánské silniční ředitelství zvýšilo limit 80 km/h o deset kilometrů na maximální povolenou rychlost 90 km/h. To vedlo ke snížení rozdílu rychlosti nejpomaleji a nejrychleji jedoucími auty. Zajímavé je, že nejpomalejší řidiči celkově zrychlili a 15% nejrychlejších zpomalilo v průměru o 1 km/h. V konečném důsledku, nebylo nutné tolik předjíždět a tím se snížil počet nehod.
Dánské ředitelství silnic limity rychlosti už zvyšovalo. Stalo se tak v roce 2005, kdy zvýšili maximální rychlost na dálnicích ze 110 na 130 km/h. Tento krok vedl ke snížení počtu mrtvých na dálnicích. Mluvčí Aliance britských řidičů se staví k tomuto výzkumu s výhradami. Konkrétně mluví o tom, že nezáleží pouze na riziku nehody, ale také na riziku zranění při případné nehodě.
Zdroj: autoexpress.co.uk
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?