autoweek.nl informuje o plánu německého výrobce BMW, prodat v roce 2020 kolem 100 000 elektromobilů. Důvodem není vysoká poptávka nebo oblíbenost elektromobilů mezi zákazníky BMW, ale silný tlak vlády.
Mnichovským elektromobilů se daří. Však není divu. i3 ale také i8 jsou velmi povedená auta. Automobilka BMW se nechává slyšet, že v roce 2020 bude prodávat takovýchto elektromobilů minimálně 100 000. Stále to je jen zbožné přání a nikdo neví, jaká poptávka po elektromobilech bude za dva roky, natož za šest let.Zajímavé je, co k celé situaci říká generální ředitel BMW Norbert Reithofer. Citujeme: „Vzhledem k tlaku vlády jsme nuceni se snažit o roční prodej 100 tisíc elektromobilů v roce 2020.” Následně dodává, že svůj význam mají hlavně k snížení škodlivých látek v ovzduší a to zejména ve městech.Je však otázka, zda se toto číslo vůbec podaří splnit. Přeci jen, elektromobily jsou velmi drahou "hračkou". Nejlevnější elektromobil od BMW, model i3 stojí v základní konfiguraci přes 900 000 Kč. To je suma, za kterou by si každý dokázal představit nějaký "méně šetrný" automobil.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?