autoweek.nl informuje o plánu německého výrobce BMW, prodat v roce 2020 kolem 100 000 elektromobilů. Důvodem není vysoká poptávka nebo oblíbenost elektromobilů mezi zákazníky BMW, ale silný tlak vlády.
Mnichovským elektromobilů se daří. Však není divu. i3 ale také i8 jsou velmi povedená auta. Automobilka BMW se nechává slyšet, že v roce 2020 bude prodávat takovýchto elektromobilů minimálně 100 000. Stále to je jen zbožné přání a nikdo neví, jaká poptávka po elektromobilech bude za dva roky, natož za šest let.Zajímavé je, co k celé situaci říká generální ředitel BMW Norbert Reithofer. Citujeme: „Vzhledem k tlaku vlády jsme nuceni se snažit o roční prodej 100 tisíc elektromobilů v roce 2020.” Následně dodává, že svůj význam mají hlavně k snížení škodlivých látek v ovzduší a to zejména ve městech.Je však otázka, zda se toto číslo vůbec podaří splnit. Přeci jen, elektromobily jsou velmi drahou "hračkou". Nejlevnější elektromobil od BMW, model i3 stojí v základní konfiguraci přes 900 000 Kč. To je suma, za kterou by si každý dokázal představit nějaký "méně šetrný" automobil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.